دولت ترکیه با وجود فاجعه انسانی موجود نیز حملات خود را متوقف نکرده است

سرویس سوریه - فرهاد شامی مسئول مرکز رسانه‌ای نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) از ادامه حملات دولت ترکیه به مناطق مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه با وجود فاجعه انسانی موجود پس از زلزله خبر داد.

به گزارش کردپرس، «فرهاد شامی» مسئول مرکز رسانه‌ای نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF)، از ادامه حملات ارتش ترکیه به مناطق شمال و شرق سوریه با وجود فاجعه انسانی موجود پس از وقوع زلزله ۶ فوریه با مرکزیت مرعش در کردستان ترکیه خبر داد.

به نوشته شبکه روناهی، «فرهاد شامی» مسئول مرکز رسانه‌ای SDF در سخنان خود به توقف فعالیت‌های SDF پس از وقوع زلزله اشاره کرد و این امر را یک وظیفه اخلاقی و انسانی عنوان کرد و افزود: «دولت ترکیه از تصمیم ما برای توقف عملیات نظامی استفاده می‌کند و هرگز جنگ علیه مردم و مناطق ما را متوقف نخواهد کرد. دولت ترکیه می‌خواست بار دیگر درخواست‌های بشردوستانه نیروهای منطقه ای- بین‌المللی را در خدمت جنگ‌طلبی خود استفاده کند و حتی در این شرایط نیز همچنان به حملات خود ادامه دهد.»

لازم به ذکر است که پس از وقوع زلزله به مرزکزیت شهر مرعش در کردستان ترکیه، نیروهای SDF اعلام کردند که تمامی عملیات‌های نظامی خود را متوقف خواهند کرد. اما دولت ترکیه پس از وقوع زلزله تاکنون ۲ حمله هوایی و ۱۸ حمله زمینی به مناطق شمال و شرق سوریه انجام داده است که در نتیجه این حملات دو شهروند کشته و تعداد زیادی مجروح شده‌اند.

کد خبر 43219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha