اتحادیه میهنی هرگز در تصمیم بغداد برای ارسال پول به اربیل دخالت نداشته است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – عضو  اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی)  با رد اتهامات حزب دمکرات کردستان (پارتی) مبنی بر  دست داشتن  یکیتی در تصمیم سودانی برای جلوگیری ازارسال مبلغ 200 میلیارد دینار در ماه از سوی بغداد به اقلیم کردستان ، گفت: اتحادیه میهنی  هرگز در این تصمیم دخالت نداشته است.

به گزارش کردپرس ، غیاث سورچی در گفتگو با خبرگزاری « المعلومه» افزود : دو حزب دمکرات واتحادیه میهنی اخیرا" به جز در یک نشست ، با یکدیگر ملاقات نکرده اند ، با اینحال آنها توافق کردند که گفتگوهایشان ادامه یابد، زیرا اختلافات موجود نمی تواند در یک یا دو نشست ،حل شود.

سورچی خاطر نشان کرد که پس از اینکه حزب دمکرات و برخی از سایت های وابسته به آن یکیتی را به دست داشتن در تصمیم محمد شیاع السوادنی برای ارسال مبلغ 200 میلیارد دینار به عنوان کمک هزینه ماهانه و پرداخت حقوق کارکنان دولت اقلیم کردستان به اربیل ،متهم کردند ، مشکلات و اختلافات بین دو حزب تشدید شده است.

وی افزود: اتحادیه میهنی هیچ‌گاه در مسئله مبالغ ارسالی از بغداد به اربیل دخالت نکرده ، لذا در پی این اتهام تلاش کرد تانشست های حزب دمکرات را تحریم کند،هرچند که ارتباط مستمری بین دو حزب وجود دارد و ممکن است که گفتگوهای بین دو حزب طی هفته جاری از سرگرفته شود..

کد خبر 43005

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha