باید به جای خودروهای بی کیفیت، کانکس تولید می کردیم!

سرویس آذربایجان غربی- در پی اسکان ٢٠ روزه مردم زلزله زده خوی زیر بارش برف و در چادر، جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی در صفحه مجازی خود با انتقاد از نبود کانکس در این مناطق نوشت: اگر بجای خودروهای بی کیفیت، کانکس تولید می کردیم الان‌مردم خوی زیر چادر نمی لرزیدند.

به گزارش کردپرس، جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مجلس با طرح این سوال که آیا مدیریت بحران و اداره صحیح کشور کار پیچیده ای است، در تویتیر خود نوشت: «تولید انبوه و انبار نمودن و نصب فوری کانکس در مواقع ضروری چقدر کار دارد؟»

او ادامه داد: «کانکس هم‌نداریم؟! اگر بجای خودروهای بی کیفیت، کانکس تولید می کردیم الان‌مردم خوی زیر چادر نمی لرزیدند! اداره صحیح کشور اینقدر کار پیچیده ای است؟!»

پیشتر نماینده خوی با اشاره به وضعیت نامطلوب اسکان مردم زلزله‌زده خوی در چادر و نقاط ضعف موجود در تامین امکانات لازم برای حوزه بحران این منطقه، از قول رییس جمهور برای تامین کانکس مورد نیاز زلزله‌زدگان خوی خبر داده بود، اما تا کنون خبری از اسقرار کانکس در مناطق زلزله زده خوی نشده است!

در حال حاضر با گذشت ٢٠ روز از زلزله مردم همچنان در سرما و برف در چادرهای امدادی مستقر هستند!! سرما در منطقه بیداد می کند. مردم زیر بارش برف و در سرمای زیر صفر درجه و بعضا منفی ۷ درجه در چادرها زندگی می کنند!

یک هفته پس از زلزله هشتم بهمن ماه خوی، دو تن از زلزله زدگان خویی به دلیل وسایل گرمایشی غیر استاندارد در چادر خان باختند و در ادامه ٢ چادر اسکان اضطراری مردم زلزله زده دچار حریق شد.

جمعه گذشته ٢١ بهمن ماه محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در سفر به خوی از مناطق زلزله‌زده این شهرستان بازدید کرد و با گلایه های مردم در خصوص کمبود امکانات و نبود چادر روبه رو شد و وعده داده که کمبودها جبران می شوند.

گفتنی است؛ زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر ساعت ۲۱:۴۴ هشتم بهمن ماه شهر خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند. در این زمین لرزه براساس نتایج ارزیابی‌های اولیه ۱۳ هزار و ۲۲۰ واحد خسارت دیده شناسایی شده که از این تعداد ۲ هزار و ۱۲۰ واحد احداثی و ۱۱ هزار و ۱۰۰ واحد نیازمند تعمیر هستند. همچنین دراین زمین لرزه، علاوه بر فوت ٣ نفر از هموطنان، بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر مصدوم شدند.

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

وقتی بحران جایش با فاجعه عوض می شود!

آتش گرفتن چادر زلزله زدگان در خوی!

بازدید رییس مجلس از مناطق زلزله زده خوی/ مردم از کمبود چادر و امکانات گلایه کردند

کد خبر 42878

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha