مسرور بارزانی دعوای اربیل-بغداد را به کاخ الیزه می برد

سرویس جهان- وبسایت امنیتی اینتلیجنت آنلاین مدعی شد مسرور بارزانی قرار است در سفر آینده خود به فرانسه، مناقشات میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق را با مقامات ارشد فرانسه مطرح کند.

به گزارش کردپرس، وبسایت امنیتی اینتلیجنت آنلاین از سفر قریب الوقوع مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق به فرانسه در روز 16 فوریه(سه روز دیگر) خبر داد.

این نشریه اینترنتی تاکید کرد در حال حاضر مسائل زیادی وجود دارد که اقلیم کردستان را تحت فشار قرار داده است که از جمله این مسائل تنش های داخلی میان کردها از جمله حزب دموکرات و اتحادیه میهنی از یک طرف و مناقشات میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق است.

بر اساس این گزارش، مسرور بارزانی در سفر آینده خود به فرانسه با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و الیزابت بورن، نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو خواهد کرد. اینتلیجنت آنلاین تاکید کرده است با توجه به این که در توافقنامه استراتژیک میان فرانسه و عراق در ماه گذشته، نامی از اقلیم کردستان عراق برده نشده است، سفر مسرور بارزانی به فرانسه، به این موضوع و تنشهای داخلی در اقلیم کردستان و اختلافات حل نشده میان اربیل و بغداد ارتباط دارد.

کد خبر 42722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha