احتمال فرصت طلبی داعش از زلزله ترکیه و سوریه برای تجدید قوا

سرویس جهان- دکتر آن اسپکهارد هشدار داد ممکن است جنگجویان زندانی داعش از حادثه زلزله اخیر برای فرار از زندان ها در سوریه و تجدید قوا استفاده کنند.

به گزارش کردپرس، برخی مقامات زندانی در منطقه کردنشین عفرین در شمال غرب سوریه- که در حال حاضر تحت کنترل ترکیه و شورشیان است- از فرار برخی زندانیان داعشی از این زندان در شهر راجو، هنگام وقوع زلزله روز دوشنبه گذشته خبر دادند.

دکتر آن اسپکهارد، مدیر مرکز مبارزه با افراط گرایی خشونت‌آمیز در دانشگاه جرج تاون، در مصاحبه با خبرگزاری کردپرس، ضمن تایید این خبر نسبت به پیامدهای فرصت طلبی داعش از این حادثه تلخ هشدار داد.

خانم دکتر اسپکهارد به کردپرس گفت: زلزله اخیر باعث فروریختن دیوار زندان راجو در ۵ کیلومتری مرز ترکیه و ۶۵ کیلومتری شمال حلب شد که خرسندی ۱۲۰۰ زندانی داعشی ساکن در این زندان را در پی داشت.

مدیر مرکز مبارزه با افراط گرایی خشونت‌آمیز نیز تایید کرد که ۲۰ زندانی داعشی موفق به فرار از این زندان شده اند.

دکتر اسپکهارد هشدار داد بحران انسانی ناشی از زلزله اخیر توجه مقامات ترکیه را از مسائل امنیتی منحرف کرده است. این مسئله ممکن است زمینه را برای فرار زندانیان داعشی به ترکیه همراه با آوارگان یا از طروق دیگر فراهم کند.

مدیر مرکز مبارزه با افراط گرایی خشونت‌آمیز هشدار داد داعش همچنان قدرتمند است زیرا جنگجویانی دارد که در عراق و سوریه مخفی شده اند.

کد خبر 42708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha