امضای توافقنامه آکادمیک دانشگاه روژاوا با دانشگاه کنتیکت آمریکا

سرویس سوریه - دانشگاه روژاوا در مناطق شمال و شرق سوریه به درخواست دانشگاه کنتیکت آمریکا یک توافقنامه آکادمیک پنج ساله با این دانشگاه امضا کرد.

بە گزارش کردپرس، دانشگاه روژاوا واقع در شهر قامشلو در حال تقویت ارتباطات آکادمیک خود با دانشگاه‌ها و موسسات علمی جهان است و اخیرا به درخواست دانشگاه کنتیکت ایالات متحده، توافقنامه‌ای آکادمیک با این دانشگاه امضا کرده است‌.

به نوشته آژانس خبری هاوار، دانشگاه روژاوا پس از بررسی درخواست دانشگاه کنتیکت، درخواست برقراری ارتباط آکادمیک با این دانشگاه را به مدت پنج سال پذیرفت و این توافقنامه به مدت پنج سال پس از اتمام توافقنامه، قابل تمدید است.

«شیندا داوود» ریاست مشترک دانشگاه روژاوا در ارتباط با این موضوع اعلام کرد که محتوای این توافقنامه کاملا علمی است و فعالیت‌هایی که مورد توافق قرار گرفته‌اند به صورت مشترک انجام خواهند شد.

وی افزود: «این توافقنامه برای کنفرانس‌ها، نشست‌ها، همایش‌های دانشگاهی مشترک، افتتاح مجلات مشترک، پژوهش و توسعه سطح دانش‌جویان و اساتید است. موضوعی که در این توافقنامه بسیار مطرح است، نوسازی روش تدریس است.»

لازم به ذکر است، دانشگاه کنتیکت یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی واقع در ایالت کنتیکت آمریکا است، این دانشگاه در سال ۱۸۸۱ افتتاح گردیده و بیش از سی هزار دانشجو در شش گروه آموزشی این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 42601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha