محلات تاریخی سنندج با رویکرد خلق مکان های گردشگرپذیر بازآفرینی می شود

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از بازآفرینی محلات تاریخی با رویکرد خلق مکان های پایدار و گردشگرپذیر در سنندج خبر داد.

به گزارش کرد پرس، منصور مهرزاد در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل میراث فرهنگی کردستان و شهرداری سنندج، گفت: این تفاهم نامه همکاری با هدف حمایت از توسعه گردشگری شهری سنندج و استفاده از فرصت های سرمایه گذاری در حوزه مدیریت شهری با استفاده از مشوق ها و ابزارهای قانونی در اختیار هر دو دستگاه، انجام شد.

وی افزود: در این تفاهم نامه اقداماتی شامل راه اندازی موزه موسیقی، اجرای پیاده راه و محور گردشگری سلامت در محور قشلاق گریزه، اجرای پروژه های گردشگری در محور صلوات آباد و سراب قامیش، اجرای طرح های مطالعاتی و اجرایی در حوزه بازآفرینی محلات تاریخی با رویکرد خلق مکان های پایدار و گردشگرپذیر سنندج برای تحقق اهداف مورد نظر دنبال می شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار کرد: آموزش نیروی انسانی در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری، ارائه تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی، تبصره ۱۸، پرداخت یارانه سود تسهیلات و اجرای زیرساخت های اصل پروژه های بزرگ و همکاری در برگزاری جشن جهانی نوروز از دیگر برنامه های این تفاهم نامه است.

مهرزاد ضمن تاکید بر رعایت بند بند مفاد این تفاهم نامه، ادامه داد: آماده هر گونه تفاهم نامه بین شهرداری و شورا برای تقویت صنعت گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان هستیم.

وی یادآور شد: امیدواریم با همکاری همه دستگاه ها بتوانیم ضمن معرفی آثار باستانی و فرهنگ غنی این شهر، در جذب گردشگر بیش از پیش موفق باشیم.

حمایت از گردشگری اولویت شهرداری سنندج است

شهردار سنندج نیز در این مراسم با بیان اینکه محور برنامه های شهرداری و شورای شهر سنندج حمایت از بخش گردشگری است، بیان کرد: ارائه مشوق های مربوط به سرمایه گذاری در حوزه تاسیسات گردشگری شهری، واگذاری بناهای تاریخی در مالکیت شهرداری به بخش خصوصی، معرفی فرصت ها و بسته های گردشگری شهری و اجرایی نمودن طرح های مطالعاتی مربوط به مجموعه گردشگری تفریحی پارک جنگلی آبیدر از جمله وظایف این مجموعه برای رونق و توسعه گردشگری در سنندج است.

سیدانور رشیدی گفت: امیدواریم این تفاهم نامه بسترساز رونق هرچه بیشتر شهر سنندج شده و در راستای خدمت به مردم شهرستان گام های موثری برداشته شود.

وی با بیان اینکه سنندج مهد هنر و فرهنگ و شهر اصالت و حماسه های تاریخ ساز است، افزود: سنندج به واسطه داشتن بافت تاریخی و وجود بناهای تاریخی و جاذبه های طبیعی فراوان، همواره مقصد گردشگران و توریست ها بوده است.

شهردار سنندج از گردشگری موسیقی به عنوان یکی از مولفه های تاثیرگذار در توسعه اقتصادی استان کردستان و به ویژه سنندج نام برد و اظهار کرد: گردشگری موسیقی ظرفیت ارزشمندی است که می تواند ضمن تغییر در وضعیت معیشت هنرمندان موسیقی، اقتصاد استان را پویا کند.

رشیدی ادامه داد: موسیقی مردم کرد یکی از غنی ترین و پربارترین موسیقی های ایران است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: ظرفیت های هنری، تاریخچه غنی و وجود هنرمندان مستعد در حوزه موسیقی دلیل اصلی جهانی شدن سنندج در حوزه موسیقی شده است. وی افزود: بدون شک یکی از راه های توسعه همه جانبه گردشگری منطقه، ورود سرمایه گذاران در حوزه گردشگری موسیقی است به همین دلیل شورا و شهرداری تمام توان خود را برای تقویت این بخش بکار خواهد گرفت.

کد خبر 42583

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha