باید دروازه های مرزی برای ارسال کمک های انسان دوستانه باز شوند

سرویس سوریه - بدران‌چیا کرد ریاست مشترک دفتر روابط خارجی مدیریت خودگردان در گفتگو با نماینده آمریکا در امور شمال و شرق سوریه بر لزوم بازگشایی گذرگاه های مرزی برای ارسال کمک های بشردوستانه به زلزله زدگان تأکید کرد.

به گزارش کردپرس، بدران‌چیا کرد ریاست مشترک دفتر روابط خارجی مدیریت خودگردان در گفتگویی با نیکلاس گرنجر نماینده آمریکا در امور شمال و شرق سوریه درباره شرایط پس از زمین لرزه در سوریه، بر لزوم بازگشایی گذرگاه های مرزی به منظور ارسال کمک های بشردوستانه به زلزله زدگان مناطق مختلف سوریه تأکید کرد.

چیا کرد و گرنجر از طریق رسانه زوم در خصوص آخرین تحولات و به خصوص اثرات زلزله بر مناطق شمال و شرق سوریه با هم دیدار کردند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، در این دیدار گرنجر ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان زلزله در سوریه و ترکیه به ویژه مردم شمال و شرق سوریه، اظهار داشت که کشورش کمک‌های بشردوستانه اورژانسی به مناطق شمال و شرق سوریه ارسال خواهد کرد.

در ادامە این نشست، بدران چیا کرد نیز از حمایت آمریکا از خانواده قربانیان تشکر کرد و خطاب به گرنجر از وضعیت منطقه، اثرات زلزله و موانع پیش‌روی مدیریت خودگردان گفت و در ادامه اظهار داشت که وضعیت انسانی در منطقه بر اثر زلزله وخیم‌تر شده است.

بدران چیا کرد در پایان این نشست گفت: «باید برای رفع موانع ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه اقدام سریعی انجام شود و دروازه‌های مرزی به ویژه دروازه تل‌کوچر برای انتقال کمک‌ها باز شود.

کد خبر 42551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha