پرداخت ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به زنان سرپرست خانوار کردستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: از اول امسال تا پایان دی، ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به زنان سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد در استان پرداخت شد.

به گزارش کرد پرس، رضا طوسی گفت: کمک به توانمندسازی زنان سرپرست خانوار یکی از برنامه های این نهاد است و بر این اساس در سال جاری ۲ هزار و ۹۰۰ فقره تسهیلات اشتغال به مبلغ ۱۷۰ میلیارد ریال به زنان زیرپوشش این نهاد پرداخت شد.

وی با بیان اینکه با این میزان تسهیلات برای سه هزار و ۴۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار شغل ایجاد شد، اظهار کرد: طرح های اشتغال ایجاد شده برای این بانوان بیشتر در زمینه مشاغل خانگی، خیاطی، قالی بافی، صنایع دستی و هنری بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان میزان تسهیلات اشتغال پرداختی به زنان تحت حمایت شهری را ۷۳ درصد و زنان تحت حمایت ساکن روستا را ۲۷ درصد اعلام کرد و افزود: همچنین از طریق کارگاه ها و صاحبان مشاغل برای ۱۴۹ نفر از این زنان کاریابی شده است و از طریق این کارگاه ها مشغول به کار شده اند.

طوسی با بیان اینکه بخشی از فعالیت های اشتغالزایی این نهاد از طریق آموزش های فنی و حرفه ای انجام می شود، ادامه داد: در راستای کمک به ایجاد اشتغال این زنان، در سال جاری به سه هزار و ۱۰۰ نفر از زنان زیرپوشش این نهاد در استان، آموزش های فنی و حرفه ای و شغلی ارایه شد.

کد خبر 42394

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha