عملیات انتقام اعضای کشته‌شده SDF و آسایش  در رقه به پایان رسید

سرویس سوریه - اتاق مشترک عملیات انتقام اعضای کشته‌شده نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) و نیروهای آسایش روژاوا با ارائه اعلامیه‌ای از به پایان رسیدن عملیات خود خبر داد.

به گزارش کردپرس، اتاق مشترک عملیات انتقام اعضای کشته‌شده نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) و نیروهای امنیت داخلی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(آسایش) در رقه، یک نشست رسانه‌ای را در محوطه مرکز نیروهای آسایش در رقه برگزار کردند.

بر اساس خبر منتشر شده در آژانس خبری هاوار، در این نشست مطبوعاتی، تیم عملیات مشترک انتقام اعضای کشته‌شده SDF و آسایش در رقه با خواندن یک اعلامیه از پایان این عملیات خبر دادند.

متن این اعلامیه به شرح زیر است: «نیروهای آسایش و SDF با حمایت هوایی نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش از تاریخ ۲۵ ژانویه به مدت یک هفته عملیات امنیتی گسترده‌ای را انجام دادند. در این عملیات ده‌ها مکان و مخفیکاه داعش در رقه و حومه آن، طبقه و حومه آن، سیرین و حومه آن توسط نیروهای ما هدف قرار داده شدند و مناطق گسترده‌ای از وجود اعضای داعش خالی شدند. این عملیات با توجه به درخواست ریش‌سفیدان، روسای قبایل و ساکنان منطقه اجرا شد. این عملیات با توجه به اطلاعات به دست آمده مبنی بر افزایش حضور هسته‌های داعش، در واقع پس از حمله علیه مقر نیروهای آسایش و همچنین زندان اعضای داعش در محله دیریه رقه در تاریخ ۲۶ سپتامبر سال گذشته، اجرا شد. افزون بر این، داعش در تلاش بود تا سازوکار هسته‌های خود را اصلاح کند و تاکتیک‌های حملات و فعالیت‌های خود را تغییر دهد تا با پراکنده نمودن اقدامات خود عملیات‌ فراری دادن اعضای زندانی خود را اجرا کند.

نیروهای ما در عملیات بازرسی و جستجو، ۱۲۷ عضو هسته‌های داعش و همچنین والی رقه(عطالله المیسان) را دستگیر کردند. همچنین یک هسته داعش را خنثی کردند. این هسته داعش برنامه‌ریزی حمله به مقر نیروهای آسایش را انجام داده بود و از نیروهای داعش حمایت لجستیکی می‌کرد. در این عملیات چهار تن که در فراری دادن زخمی‌های داعش در حمله به رقه و یافتن مکان و فراهم کردن سلاح و مهمات نقش داشتند، دستگیر شدند. در این عملیات همچنین مقادیری سلاح، مهمات، کتاب و جزوات مخصوص داعش که برای تبلیغ فکر داعش آنها را پخش می‌کردند، کشف و ضبط شد.

همچنین چندین تونل قدیمی کشف شدند که داعش در زمان حکومتش از آن برای مخفی‌کردن اعضای خود استفاده می‌کرد. در این عملیات، اعضای هسته‌های داعش به ویژه اعضای خطرناکش خنثی شدند. همچنین کانال‌های ارتباطی مابین آنها نابود شد.

در پایان ما به عنوان نیروهای مشترک عملیات انتقام اعضای کشته‌شده آسایش و SDF در رقە، از موضع ساکنان مناطق عملیاتی که با نیروهای ما همکاری داشتند و به نیروهای ما روحیه دادند، قدردانی می‌کنیم.»

کد خبر 42270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha