هلال احمر ایران:  هیچ‌درخواست کمکی از ترکیه برای زلزله زدگان خوی  دریافت نکرده ایم

معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر رد درخواست هلال‌احمر ترکیه برای کمک به زلزله زدگان خوی را تکذیب کرد.

به گزارش کرد پرس، بهنام سعیدی معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر در واکنش به خبر رد درخواست ترکیه برای کمک به زلزله زدگان خوی گفت: در پی وقوع زمین لرزه در خوی، هلال احمر به عنوان یک جمعیت قدرتمند و پیشرو کمک هایی را به مردم زلزله زده انجام داده و از ساعات ابتدایی وقوع زمین لرزه در کنار مردم بوده است.

وی در ادامه توضیح داد: هلال احمر ایران در ارائه خدمات بشردوستانه نه تنها در داخل ایران بلکه در تمام کشورهای دنیا که نیاز به کمک های بشر دوستانه داشته اند، پیشتاز بوده است.

سعیدی افزود: اخیرا اخباری در فضای مجازی دست به دست می‌شود با این عنوان که رئیس جمعیت هلال احمر ترکیه توئیتی را در فضای مجازی منتشر کرده و برای کمک به زلزله زدگان خوی اعلام آمادگی کرده اما ایران کمک آنها را نپذیرفته است، در حالی که هلال‌احمر ایران تاکنون هیچ پیام رسمی و غیر رسمی از سوی ترکیه مبنی بر کمک به خوی دریافت نکرده است.

معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه هلال احمر خاطرنشان کرد: وقتی یک حادثه در کشور اتفاق می افتد، هلال احمر آن کشور برای کمک رسانی به مردم وارد عمل می‌شود اما اگر هلال احمرهای سایر کشورها متقاضی کمک باشند باید به صورت رسمی از طریق جمیعت هلال احمر خودشان یا از طریق وزارت امور خارجه و یا فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر درخواست خود را اعلام کنند و در مرحله بعد، نیازسنجی می‌شود، که کشور حادثه دیده چه نیازهایی دارد که لازم است کشورهای دیگر به آنها کمک کنند و ظرفیت های جمعیت های هلال احمر ملی هم سنجیده و بر این اساس اقدام می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: هنوز هیچ مکاتبه رسمی و ارتباط رسمی از سوی جمعیت هلال احمر و وزارت امور خارجه ترکیه با ایران انجام نشده است. جمعیت های هلال احمر ملی اگر قصد کمک داشته باشند باید به صورت رسمی اعلام کنند

کد خبر 42223

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha