بمبگذاری در استانبول انتقام در سوریه

سرویس جهان- برخی از تحلیلگران و رسانه‌ها معتقدند رییس جمهور ترکیه قصد دارد بمبگذاری در استانبول را بهانه‌ای برای قلمرو گشایی جدید در سوریه قرار دهد.

به گزارش کردپرس، مقامات ارشد ترکیه بمبگذاری هفته جاری در استانبول را کار نیروهای پ.ک.ک و کردهای سوریه دانسته و نسبت به اقدام علیه مناطق تحت کنترل کردهای سوریه هشدار داده اند.

روزنامه موسکوستی کوزمولت روسیه در گزارشی پیرامون پیامدهای این بمبگذاری نوشت: احتمالا رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه انتقام این بمبگذاری را در خاک سوریه خواهد گرفت. از نظر این روزنامه هدف ترکیه نه مناطق تحت کنترل نیروهای کرد سوریه بلکه تصرف حلب است.

سیمون بگدازاروف، سرهنگ بازنشسته ارتش روسیه به این روزنامه گفته است کاهش نیروهای روسی در سوریه به دلیل جنگ اکراین فرصت حمله به حلب را برای اردوغان فراهم کرده و او می تواند از این پیروزی برای جذب رای در انتخابات آتی استفاده کند.

اما سث فرانتزمن تحلیلگر مسائل خاورمیانه گفته است ترکیه انفجار در استانبول را بهانه‌ای برای حمله به کردهای سوریه قرار خواهد داد.

نشریه بلدی، وابسته به اپوزیسیون سوریه نیز نوشت انتظار می رود ترکیه انفجار در استانبول را بهانه‌ای برای یک جنگ جدید در سوریه قرار دهد.

کد خبر 39557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha