وجود 6 هزار چاه غیرمجاز، یک چالش جدی برای توسعه کرمانشاه است

سرویس کرمانشاه _ منوچهر فخری گفت: وجود ۶ هزار چاه غیرمجاز و همچنین برداشت‌های بی رویه و بی ضابطه از منابع آب زیرزمینی یک تهدید و چالش جدی برای توسعه کرمانشاه هستند و دستگاه های مربوطه باید برای توقف این روند مخرب اقدام کنند.

به گزارش کردپرس؛ معاون عمرانی استاندار کرمانشاه در پنجاهمین نشست قرارگاه عملیاتی آب شرب کرمانشاه که با حضور مدیران دستگاه‌های عضو برگزار شد؛ عنوان کرد: موضوع تشدید خشکسالی‌ها و کمبود آب شرب در کشور به یک بحران بسیار جدی تبدیل شده است و حتی بعضی از کلانشهرها را نیز با مشکل روبرو کرده است.

فخری ادامه داد: امروز استان کرمانشاه نه تنها برای حل مشکلات جاری حوزه آب شرب دارای برنامه است بلکه آبفا برای تامین نیازهای سال‌های آتی هم در حال برنامه ریزی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات شهر کنگاور اشاره کرد و گفت‌: در این شهر چشمه‌هایی وجود دارد که سال‌هاست به حال خود رها شده و در فصل بارش و طغیان چشمه‌ها، برای شهروندان مشکلات بسیاری ایجاد می کند‌.

معاون عمرانی استاندار ادامه داد: امروز مقرر شد در نشست هفته آتی قرارگاه، شورای فنی استان گزارش جامعی از وضعیت این چشمه‌ها، دبی آن ها و ظرفیت‌های بهره‌برداری از آن ها ارائه کند همچنین شهرداری کنگاور و اداره آبفا هم برنامه عملیاتی خود را برای ساماندهی و بهره برداری مفید از این چشمه‌ها ارائه دهند.

وی وجود ۶ هزار چاه غیرمجاز در کرمانشاه را یک تهدید جدی برای منابع ارزشمند زیرزمینی استان دانست و گفت: این چاه‌های غیرمجاز باید هر چه سریع تر توسط آب منطقه ای تعیین تکلیف شوند.

دکتر فخری همچنین برداشت‌های بی رویه و بی ضابطه از چاه های مجاز را بسیار نگران کننده دانست و گفت: متاسفانه نظارت خاصی هم بر میزان برداشت چاه‌های مجاز وجود ندارد و باید هر چه سریع تر در قالب یک برنامه مدون، تمامی آن ها به کنتور هوشمند مجهز شوند.

کد خبر 39448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha