فرشادان: طرح بررسی دو مرحله ای بودجه به شفافیت و نظم بیشتر در اجرا کمک می کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به تصویب کلیات" طرح بررسی دو مرحله ای بودجه" در مجلس گفت: تصویب و اجرای این طرح به افزایش شفافیت در بودجه نویسی و نظم در اجرای آن کمک می کند.

سید مهدی فرشادان در گفت و گو با کرد پرس، با بیان اینکه در روندی که طی سال های متمادی در مورد بررسی لایحه بودجه در مجلس جریان داشته متاسفانه مجلس امکان بررسی "جداول" بودجه را که بیشتر مربوط به شرکت های دولتی است نداشت، گفت: با تصویب این طرح و تغییر آیین نامه داخلی از امسال علاوه بر احکام و برخی ردیف های معمول، جداول بودجه هم مورد بررسی قرار خواهد گرفت که در نوع خود یک اصلاح مهم در حوزه تصویب بودجه های سالانه است.
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس گفت: این اقدام و این تغییر روش در بررسی لایحه بودجه نقش بسیار زیادی در افزایش شفافیت از یک سو و افزلیش کارآیی و بهره وری قانون بودجه از سوی دیگر دارد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: شاهد هستیم که گاها برخی شرکت ها چندین حساب دارند و چون جداول در مجلس بررسی نمی شد، چندان قابل نظارت نبود اما با این اقدام این نقص مهم برطرف می شود.
فرشادان همچنین گفت: با پیشنهاد آقای قالیباف رییس مجلس، قرار است قبل از لایحه بودجه برنامه هفتم توسعه هم‌ به مجلس ارایه شود که هماهنگی بیشتری در متون و ردیف ها هم لحاظ شود.

کد خبر 39417

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha