لزوم وحدت مدیریت و فرماندهی واحد در مرزهای تجاری / داریوش پناهی

سرویس کرمانشاه - داریوش پناهی دبیرکل اتاق کرمانشاه در یادداشتی که به مناسبت روز ملی صادرات به نگارش درآمده است؛ بر ضرورت محدود شدن دخالت های دستگاه دولتی و خصوصی در مرزهای تجاری با هدف تسهیل در امر صادرات تاکید کرده است.

خبرگزاری کردپرس _ روز ملی صادرات فرصتی برای بیان مشکلات و چالش‌های پیش روی این عرصه است. فقدان وحدت مدیریت و فرماندهی در مرزها یکی از مهمترین این مشکلات است.

در حال حاضر در هر یک از مرزهای تجاری کشور قریب ۱۴ الی ۱۷ دستگاه دولتی و خصوصی اعم از کشوری و لشکری و همچنین شرکت های خصوصی اشتغال دارند. هریک از این دستگاه‌ها تحت پوشش و نظارت یکی از وزارتخانه‌های دولتی هستند و قوانین و مقررات خاص خود را پیگیری و اجرا می‌نمایند.

با توجه به استقلال و تفکیک وظایف وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی و ساختار سازمانی موجود در کشور، در هریک از واحدهای دولتی مستقر در مرزها، در بسیاری موارد اجرای این وظایف گوناگون و متعدد موجب تاثیر نامناسب بر انجام وظایف سازمان‌های دیگر تداخل و رکورد در فعالیت‌های کلی مرز می‌گردد.

در این شرایط لازم است مدیریت واحدی مداخله کرده و شرایط را برای ادامه روند امور مهیا سازد. ساختار فعلی در مرزهای تجاری امکان فرماندهی و مدیریت واحد را میسر نمی‌سازد و از این حیث ما در بسیاری از موارد با اشکالات، رکود و توقف در این نقاط مواجه می‌باشیم.
چنانچه این امکان فراهم شود و با تغییر در ساختارهای اداری مرزها بتوانیم مانند بسیاری از مرزهای تجاری جهان با ایجاد ساز و کار مناسب، وحدت مدیریت و فرماندهی در مرزهای تجاری کشورمان ایجاد و عملیاتی نماییم، در توسعه صادرات کشور بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
بدون تردید در اینصورت، گام‌های بلندی در توسعه مبادلات تجاری کشور برداشته خواهد شد.

کد خبر 39068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha