طرفداری از دمیرتاش اعلان جنگ به دولت ترکیه است

سرویس ترکیه - دولت باغچه لی ادعای طرفداری قلیچدار اوغلو از آزادی دمیرتاش را اعلان جنگ به حکومت ترکیه خواند.

به گزارش کردپرس، دولت باغچه لی رئیس حزب حرکت ملی (MHP) حمایت کمال قلیچدار اوغلو رئیس حزب جمهوری خواه خلق (CHP) از صلاح الدین دمیرتاش رئیس پیشین و در بند حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) را گستاخی، و اعلان جنگ علیه حکومت ترکیه دانست.

در پی تلاش رهبران احزاب برای به دست آوردن رأی شهروندان کُرد و سفر آنها به شهرهای مختلف کردستان ترکیه، هفته گذشته قلیچدار اوغلو به الازیغ سفر کرد. در بیلبوردهای تبلیغاتی سفر قلیچدار اوغلو به الازیغ، ادعاهایی از او مبنی بر حمایت از آزادی صلاح الدین دمیرتاش، همچنین طرفداری او از برقراری صلح منتشر شده بود.

به نوشته روزنامه بیرگون، روز گذشته دولت باغچه لی در سفر به ارزروم، با اشاره به بنرهای تبلیغاتی حاوی ادعای طرفداری قلیچدار اوغلو از آزادی دمیرتاش گفت: «اظهارات قلیچدار اوغلو توهین به مردم ترکیه است. حمایت او از دمیرتاش و گفتن این که "ما صلح می کنیم" اعلان جنگ علیه دولت ترکیه است.»

او افزود: «قلیچدار اوغلو که گفته است دمیرتاش را از زندان بیرون خواهد آورد، با چه اختیار و صلاحیتی این سخنان را به زبان می آورد؟ چگونه می خواهد یک "جنایت کار تروریست" را از زندان بیرون آورد؟»

باغچه لی در ادامه با تأکید دوباره بر حمایت از نامزدی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، و رئیس حزب عدالت و توسعه (AKP) گفت که ترکیه پس از انتخابات 2023 از هر گونه «تروریست» پاکسازی شده است.

کد خبر 38687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha