خروج 12 هزار زائر اربعین در 24 ساعت گذشته از مرز باشماق

فرماندار شهرستان مریوان گفت: طی 24 ساعت گذشته 12 هزار زائر اربعین از طریق مرز بین المللی باشماق این شهرستان خارج شده اند.

اسماعیل احمدی، گفت: از روز اول خروج زوار اربعین به مقصد کشور عراق از طریق مرز بین المللی باشماق تا روز گذشته، تنها 8 هزار نفر از مرز خارج شده بودند.

وی با بیان اینکه بالا رفتن سرعت و کیفیت خدمات در این مرز باعث شده تا زائران به سمت مرز باشماق مریوان حرکت کنند، افزود: از صبح روز گذشته تا صبح امروز 12 هزار زائر دیگر از طریق این مرز از کشور خارج شده اند و شمار زائران به بیش از 20 هزار نفر رسیده است.

فرماندار شهرستان مریوان اظهار کرد: مرز باشماق یکی از مرزهای ششگانه تردد زوار اربعین است که امسال برای اولین بار به عنوان مسیر تردد زائرین انتخاب شده است و استقبال زوار نیز برای خروج از کشور از طریق این مرز تا امروز مناسب بوده است.

احمدی با بیان اینکه فعالیت رسمی مرز باشماق برای خروج زائرین از 15 ماه جاری آغاز شده، ادامه داد: در طول 4 روز اخیر بیش از 20 هزار نفر از مرز باشماق برای زیارت عتبات عالیات و اربعین خارج شده اند.

وی یادآور شد: خوشبختانه تا کنون در بحث پارکینگ برای خودروها و نیز خودرو برای جابجایی زوار مشکلی نداشته ایم و موکب ها نیز برای خدمت به زوار در نقاط مختلفی که در شهر مریوان و مرز باشماق مستقر شده اند، عملکرد مناسبی داشته اند.

فرماندار شهرستان مریوان بیان کرد: از دیروز شمار زوار خروجی از مرز باشماق افزایش یافته و تنها دیروز حدود 8 هزار نفر از باشماق خارج شده اند.

کد خبر 38185

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha