کارخانه سیمان دهلران ظرف دو هفته تعیین تکلیف شود

سرویس ایلام - استاندار ایلام در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان با تاکید بر اینکه دستگاه‌های متولی باید ظرف دو هفته بحث کارخانه‌سیمان دهلران را تعیین تکلیف کنند، خاطر نشان کرد: با وجود کمک و مساعدت و اعمال ماده ۲۰ برای این شرکت، سرمایه گذار پای کار نیامده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، قاسم سلیمانی دشتکی با انتقاد از دستگاه های متولی در خصوص وضعیت کارخانه سیمان دهلران گفت: برای راه اندازی این کارخانه تلاش های زیادی انجام دادیم و از همه توان استان استفاده کردیم و حتی در رایزنی با مسئولان ذی‌ربط و در ستاد اقتصادی کشور موضوع را مطرح کردیم و مجوز ماده ۲۰ رفع موانع تولید را برای این شرکت گرفتیم اما متاسفانه سرمایه گذاری پای کار نیامده است.

وی گفت: قبل از این سرمایه‌گذار یک رفتار دیگر داشت و خواستار رفع مشکل برای انجام تعهدات بود اما بعد از کمک و مساعدت و رفع مشکل تازه آمده شرط و شروط جدید گذاشته و این رویه‌ی غلطی است که دستگاه‌های متولی موظف هستند بی تعارف به این مقوله ورود جدی داشته باشند.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه حل مشکلات کارخانه سیمان دهلران منوط به اجرای تعهدات، همکاری و تسریع در بهره برداری این واحد است، گفت: در اینجا دستگاه ذی‌ربط ربط مانند فرمانداری دهلران، صمت استان و دستگاه های نظارتی سرمایه گذار را بخواهند و ضرب الاجل دو هفته ای تعیین کنند تا متعهد به تعهدات خود از جمله سپرده گذاری و انجام ۱۰ درصد باقیمانده کار تا پایان سال مالی اقدام کند.

سلیمانی خواستار رفتار صریح و منظم فرمانداری دهلران و صمت استان در این خصوص شد و گفت: راه‌اندازی کارخانه سیمان دهلران که بیش از ۱۲ سال است راکد بوده و از مطالبات اصلی مردم منطقه است و لازم است به زودی این موضوع تعیین تکلیف شود.

وی افزود: برای رفع مسائل و مشکلات باید ضمن حفظ وضع موجود و تقویت آن در جهت رفع موانع برای وضعیت مطلوب تلاش کرد و این نیازمند برنامه‌ریزی منسجم، پیگیری مستمر و اهتمام جدی در امور دارد که اینجا از دستگاه‌های درگیر در کار شرکت سیمان دهلران می خواهم نسبت به این مهم اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش کردپرس، کارخانه سیمان دهلران در سال ۱۳۸۴ کلنگ‌زنی شده است و با استهلاک تجهیزات و نابودی سرمایه مردم به یکی از طرحهای شکست خورده تبدیل شده است که اگر این ضرب الاجل اجرایی شود و دولت از اقتدار قانونی خود استفاده کند، می تواند به چرخه تولید و اشتغالزایی دائم در استان و منطقه دهلران برسد.

گزارش کردپرس را در خصوص این کارخانه سیمان راکد را اینجا بخوانید.

کد خبر 3809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha