ایجاد مرکز آموزشی برای فرزندان داعش توسط کردهای سوریه

سرویس جهان- مقامات کرد سوریه می گویند مرکزی برای آموزش کودکان وابسته به داعش ایجاد شده و دهها کودک در آن مشغول تحصیل هستند.

به گزارش کردپرس، نشریه میدل ایست آی از ایجاد مرکز آموزش و تحصیل برای کودکانی خبر داده است که مادران آنها به دلیل وابستگی به داعش در زندان های تحت کنترل اداره خودگردان کردی در شمال شرق سوریه به سر می برند.

مقامات اداره خودگردان کردی در شمال سوریه به این نشریه گفته اند آنها نمی خواهند فرزندان این افراد راه این گروه تروریستی را ادامه دهند. به همین دلیل، مرکزی در شهر حسکه برای آموزش و تحصیل کودکانی که در کنار مادرانشان در زندان به سر می برند ایجاد شده است.

کودکان 2 تا 10 ساله هر هفته پنج بار از مادرانشان جدا می شوند تا در این مرکز به آموزش و بازی مشغول شوند.

مسئولان این مرکز می گویند داعش به دلیل این اقدام آنها را تهدید کرده است زیرا معتقدند که مسئولانی که این مرکز را ایجاد کرده اند کافر هستند.

در حال حاضر 71 کودک 2 تا 10 سال از ملیت های مختلف اعم از تونس، مراکش، فرانسه و تاجیکستان هر هفته 5 بار از ساعت 9 از مادرانشان در سلول های زندان جدا می شوند و به این مرکز منتقل می شوند.

مسئولان این مرکز گفته اند به دلیل مشکل مالی نمی توانند زمینه تحصیل برای همه کودکان ساکن در اردوگاههای تحت کنترل کردها را فراهم کنند. از طرف دیگر مشورهایی که شهروندان آنها در این کمپ ها زندانی هستند نسبت به بازگرداندن کودکان و مادرانشان اقدام نمی کنند و کمک مالی نیز در اختیار کردها قرار نمی گیرد.

بر اساس آخرین آماری که دیده بان حقوق بشر سوریه و دیگر نهادهای ناظر بر وضعیت کمپ های تحت کنترل کردهای سوریه منتشر کرده اند جمعیت اردوگاه الهول از 70000 نفر به کمی بیش از 50000 تن کاهش یافته است. در دو سال اخیر برخی کشورها از جمله روسیه، تاجیکستان و عراق تعداد قابل توجهی از این افراد را به کشورهایشان بازگردانده اند.

کد خبر 37546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha