افزایش انتقادها از حملات کورکورانه ترکیه در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- کشته شدن چهار دانش آموز عضو یک سازمان آموزشی وابسته به سازمان ملل، در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه بر اثر حمله پهپادی ترکیه، انتقادها از حملات کورکورانه آنکارا در این منطقه را افزایش داده است.

به گزارش کردپرس، حمله پهپادی روز جمعه ترکیه به شهر حسکه در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه بازتاب زیادی در رسانه های بین المللی داشته است. در بیشتر این گزارشها به قربانی شدن غیرنظامیان از جمله چهار دختر در یک مرکز آموزشی وابسته به سازمان ملل انتقاد شده است.

روزنامه میرور انگلیس نیز در گزارش امروز خود اشاره کرده است که چهار قربانی این حمله به همراه 11 مجروح آن همگی دختر بوده و در یک مرکز آموزشی سازمان ملل که تنها دو کیلومتر از پایگاه نظامی آمریکا در حسکه دور بوده، به بازی والیبال مشغول بوده اند.

مقامات اداره خودگردان کردی ترکیه را عامل این حمله دانسته اند. دیده بان حقوق بشر سوریه نیز این حمله را به ترکیه نسبت داده و گفته است که 15 تن در این حمله کشته و زخمی شدند که همگی آنها زیر 18 سال سن داشته و در مرکز آموزشی وابسته به سازمان ملل حضور داشتند.

حتی جان برنان، فرمانده آمریکایی ائتلاف جهانی مبارزه با داعش این حمله را محکوم کرده است. او بدون نام بردن از ترکیه تایید کرده است که دختران عضو کانون وابسته به سازمان ملل قربانی این حملات بودند.

او هشدار داد تنش و درگیری در منطقه تحت کنترل کردها که هنوز داعش در آن فعالیت دارد به طرز قابل توجهی افزایش یافته که این مسئله موجب ایجاد آشوب شده و این منطقه را دستخوش بی ثباتی می کند.

بر اساس گزارش مرکز اطلاعات روژا، از 9 جولای تا 18 آگوست 2022 بیش از 60 تن از شهروندان ساکن مناطق تحت کنترل کردهای سوریه از جمله تعدادی از نیروهای دموکراتیک سوریه بر اثر حملات ترکیه جان خود را از دست داده اند و تعداد مجروحان به بیش از 80 تن رسیده است.

سث فرانتزمن، تحلیلگر مسائل خاورمیانه در تحلیلی پیرامون حمله اخیر ترکیه به یک مرکز آموزش سازمان ملل که کشته شدن چند دختر در حسکه را به دنبال داشت، نوشت: حملات کورکورانه ترکیه علیه اهداف نظامی و غیرنظامی کرد در شمال سوریه به دلیل خشم آنکارا از حضور نیروهای آمریکا در این منطقه و حمایت آنها از کردهاست. او معتقد است ترکیه تمایل دارد نیروهای آمریکایی را هدف قرار دهد اما از این کار واهمه دارد و به جای آن حملات علیه نیروهای کرد را تشدید کرده است.

او محکوم کردن این حمله توسط فرمانده آمریکایی را ناشی از شدت وخامت اوضاع دانسته اما تاکید کرده است که آمریکا قصد ندارد متحدان کرد خود را در مقابل حملات هوایی ترکیه محافظت کند.

نشریه آلگماینه نیز با اشاره به این که کشورهای غربی دست ترکیه را در مقابله با کردها در عراق و سوریه باز گذاشته اند، نوشت: این مسئله باعث شده است که ترکیه هراسی از بازخواست نزد جامعه بین المللی، به خاطر اقدامات تهاجمی علیه کردها نداشته باشد و به حملات خود علیه کردها، هم در عراق و هم در سوریه ادامه دهد.

کد خبر 37208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha