تعداد پایگاهها و عمق حضور نظامی ترکیه در خاک عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان- در نشست مجلس نمایندگان عراق برای بررسی حملات ترکیه به خاک این کشور، شمار نیروها، تعداد پایگاهها و عمق حضور نظامی ترکیه در خاک این کشور آشکار شد.

به گزارش کردپرس، مجلس نمایندگان عراق در نخستین نشست خود برای دومین دوره قانونگذاری که روز شنبه (1 مرداد 1401) به ریاست محمد الحلبوسی رئیس مجلس و با حضور 242 نماینده، وزرای امور خارجه و دفاع و رئیس ستاد کل ارتش و جانشین فرمانده عملیات مشترک عراق برگزار شد، حملات ترکیه به خاک این کشور را مورد بررسی قرار داد.

در این نشست گزارش وزارت دفاع عراق ارائه گردید که براساس آن ترکیه دارای 105 پایگاه نظامی کوچک و بزرگ در اقلیم کردستان عراق می باشد.

5 پایگاه بزرگ از 105 پایگاه نظامی ترکیه در خاک اقلیم کردستان در استان های دهوک و اربیل قرار گرفته است.

همچنین ارتش ترکیه 4 هزار نیروی نظامی در خاک عراق دارد و به عمق 105 کیلومتری خاک عراق و اقلیم کردستان نفوذ کرده است.

براساس گزارش وزارت دفاع عراق مقادیر فراوانی از سلاح و مهمات و تعداد زیادی زره پوش، تانک، توپ و هلیکوپتر ارتش ترکیه در پایگاههای نظامی این کشور در خاک اقلیم کردستان وجود دارند.

شایان ذکر است؛ نشست مجلس عراق در خصوص حملات ترکیه به خاک این کشور پس از هدف قرار دادن منطقه گردشگری پرخ از توابع شهر زاخو در استان دهوک برگزار شد.

پیش از این نیز نخست وزیر عراق دستور تشکیل یک ستاد نظامی- اداری و کمیته ای سیاسی برای بازدید از مناطق توپباران شده از سوی ترکیه را داده بود.

حملات توپخانه ای روز چهارشنبه گذشته ارتش ترکیه به منطقه پرخ منجر به کشته شدن 9 شهروند و مجروح شدن 31 نفر دیگر گردید.

کد خبر 36008

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha