ورود نماینده ولی فقیه به مشکلات مسکن ملی قروه

سرویس کردستان- چالش مسکن ملی قروه که همچنان ادامه دارد این بار باعث ورود نماینده ولی فقیه در کردستان شد و در جریان بازدید از زمین مورد اعتراض، خواستار توجه مسئولان به دغدغه متقاضیان شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، چالش جانمایی زمین مسکن ملی در قروه گویا تمامی ندارد و تبدل به طلسمی شده که شکسته نمی شود. این چالش تا جایی پیش رفت که این بار به نماینده ولی فقیه در کردستان رسید و متقاضیان که به هر دری می زنند تا صدایشان شنیده شود و بتوانند مسکنی مناسب خود و خانواده هایشان داشته باشند اعتراض خود را در قالب نامه ای به «حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی» اعلام کردند.

در این نامه آمده که «احتراماً به استحضار می رساند جمعی از اهالی و ساکنان شهرستان قروه که بالغ بر 717 نفر همگی مستأجر و از اقشار کم درآمد جامعه هستیم و اکنون بعد از گذشت 2 سال از ثبت نام مسکن ملی و واریز 40 میلیون تومان به حساب مسکن و شهرسازی، زمین معرفی شده در منطقه و شیب کوه «سرانجیک» را برای متقاضیان فاز 2 در نظر گرفته اند که فاقد هیچ گونه امکانات: اعم از آموزشی، تحصیلی، ورزشی و رفاهی در آن محدوده بوده، همچنین آن محل از نظر زیرسازی و آماده سازی با توجه به گزارشات ادارات مربوط هزینه بردار و صعب العبور است و متولیان راه و شهرسازی فقط به دنبال بالا بردن آمار عملکرد خود هستند و چندان توجه ای به دغدغه های مردم ندارند. این نامه صدای 717 نفر متقاضی مسکن ملی است که تمام راه های قانونی برای احقاق حقوق خود را طی نموده اند ولی متأسفانه هیچکدام از مسئولان امر اقدام لازم و مثبتی برای دلخوشی ما انجام نداده اند. لذا از آن مقام محترم عاجزانه تقاضای رسیدگی و پیگیری دلسوزانه را داریم».

این درخواست در حلی صورت گرفت که کنتر از چند روز منجر به بازدید میدانی نماینده ولی فقیه از زمین مدنظر شد و دستور پیگیری موضوع و رفع مشکل و تعیین زمین مناسب در سریع ترین زمان ممکن را در پی داشت.

در این زمینه هم استاندار کردستان دستور تشکیل شورای مسکن قروه را داده و خواستار پیگیری این مشکل بدون فوت وقت شده است.

حال باید دید آیا این پیگیری ها ثمربخش خواهند بود و آیا صدای معترضان به جایی می رسد و موفق می شوند زمین مناسب برای مسکن ملی دریافت کنند؟!

در این زمینه بیشتر بخوانید:

- پای مسکن ملی روی «سرانجیک» قروه/تکرار کوه خواری برای خانه سازی!

- سرانه های قروه قربانی مسکن ملی/شهرسازی دنبال زیرساخت نیست

- اعتراض مردم قروه در خصوص مشکلات؛ از مسکن ملی تا مدیریت شهری

- ادامه چالش مسکن ملی در قروه؛ اعتراض به جانمایی زمین

- حذف سرانه های شهری برای مسکن ملی غیرقانونی است

- چالش مسکن ملی در قروه؛ ورود فعالان محیط زیست و تذکر امام جمعه

- تیر خلاص بر پیکر نیمه جان «سرانجیک»/محسن صالحی

- درخواست متقاضیان مسکن ملی در قروه از استاندار کردستان

- ادامه چالش مسکن ملی در قروه؛ تصمیم نهایی به شورای مسکن استان سپرده شد

- ظرفیت تأمین مسکن در کردستان تنها 4 هزار واحد است

- متقاضیان مسکن ملی قروه گرفتار بازار وعده ها

کد خبر 35941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha