مرزبانان کردستان از نفوذ به داخل کشور ممانعت کردند

سرویس کردستان - جانشین مرزبانی فراجا گفت: 2 تیم تروریستی شامگاه گذشته قصد نفوذ به کشور را داشتند که با تلاش و از خودگذشتگی مرزبانان غرب کشور از نفوذ آنها به خاک کشور ممانعت شد.

سردار جلال ستاره عصر چهارشنبه در حاشیه مراسم تشییع پیکر 2 مرزبان شهید بانه در گفت وگو با خبرنگار کرد پرس در تشریح حادثه بامداد چهارشنبه در مرز برویشکانی بانه اظهار داشت: در محدوده استان کردستان امنیت بسیار خوبی برقرار است بامداد چهارشنبه 2 تیم تروریستی که نوع آنها مشخص نیست قصد نفوذ به داخل کشور را داشتند.

وی ادامه داد: یکی از گروه ها از مرز بانه استان کردستان و یک گروه نیز از مرز پاوه استان کرمانشاه بود که از نفوذ هر 2 تیم با تلاش و از خودگذشتگی مرزبانان ممانعت شد.

سردار ستاره گفت: تیمی که در پاوه بود منهدم شد و مقادیر زیادی سلاح و مهمات از آنها به دست آمد و تیمی که در بانه بود به هدف نرسد و به خاک کشور مقابل فرار کرد.

وی با بیان اینکه این حوادث اولین بار و آخرین بار نخواهد بود اضافه کرد: مردم ایران بداند که مرزبانان جمهوری اسلامی ایران از مرزها به شدت دفاع می کنند و امنیت را برقرار خواهند کردند.

جانشین مرزبانی فراجا اظهار داشت: فعالیت های عمرانی و اقتصادی که در روستاهای مرزی و مرزها انجام می شود نمونه بارز امنیت پایدار در مرزها است.

وی گفت: امیدوارم که این گروهها بدانند که جواب ما بسیار قاطع و کوبنده خواهد بود و مردم غیور مرزنشین هم از اقدامات ما دفاع می کنند و در این زمینه پیشقدم هستند.

بامداد چهارشنبه نیروهای مرزبانی هنگ مرزی برویشکانی در حین پایش مرزها با گروهی از افراد مصلح ناشناس درگیر شدند و ستواندوم مهدی محمدی نسب و استواردوم علی فاضلی شاد شهید شدند.

کد خبر 35813

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha