برای بیرون راندن نیروهای  دموکراتیک سوریه از شمال این کشور توافقی نشده است

سرویس سوریه- وزیر خارجه سابق فرانسه گفت: بعید است دمشق و آنکارا برای بیرون راندن SDF از شمال سوریه به توافق رسیده باشند.

به گزارش کُردپرس، روز گذشته، یک هیات فرانسوی به سرپرستی برنارد کوشنر، وزیر امور خارجه سابق فرانسه بصورت غیر رسمی وارد مناطق تحت کنترل «مدیریت خودگردان» و «نیروهای دموکراتیک سوریه» شد و با خالد عیسی نماینده اداره خودمختار در فرانسه و نمایندگان احزاب مختلف شمال سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار‌ نمایندگان احزاب سیاسی مختلف خواستار تحریم هوایی منطقه بر روی ترکیه و منصرف کردن ترکیه از تهاجم نظامی علیه سوریه شدند و تاکید کردند که حمله ترکیه منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود.

وزیر خارجه سابق فرانسه در گفت‌وگوی کوتاهی با رسانه‌های شمال سوریه در مورد فرضیه توافق بین دولت سوریه و ترکیه برای پایان دادن به حیات اداره خودگردان، پاسخ داد: این امر غیرممکن نیست، اما فکر نمی‌کنم دمشق با آنکارا برای پس گرفتن این منطقه به توافق رسیده باشند.

وی ادامه داد: ما (اتحادیه اروپا) به دنبال صلح بین دو طرف یعنی دولت سوریه و (SDF) هستیم تا هم حمله ترکیه دفع شود و هم مذاکرات صلح به نتیجه برسد.به گفته کوشنر، آنها آماده ارائه هرگونه کمکی به شمال شرق سوریه هستند.

بنا به اخبار منابع محلی، این هیات روز دوشنبه از خطوط تماس میان نیروهای SDF با نیروهای ترکیه در شمال حسکه دیدار کرد و گزارش مفصلی از منطقه برای ارائه به دولت فرانسه آماده نموده است.

کد خبر 35695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha