احتمال برنده شدن بغداد در دیوان بین المللی داوری و پایان کنترل اقلیم کردستان بر نفت

سرویس جهان- مجله ایراک اویل ریپورت با استناد به اظهارات برخی مقامات عراقی، از احتمال صدور رای دیوان بین المللی داوری در پاریس به نفع دولت مرکزی عراق و در نتیجه پایان یافتن کنترل کردها بر نفت اقلیم کردستان عراق خبر داد.

به گزارش کردپرس، مجله ایراک اویل ریپورت که به بررسی مسائل مربوط به نفت و گاز در عراق می پردازد، در گزارشی از نزدیک شدن به صدور رای نهایی شکایت بغداد از ترکیه به اتهام صدور غیرقانونی نفت اقلیم کردستان به بازارهای جهانی نزد بخش مالی دیوان بین المللی داوری در پاریس خبر داد.

بر اساس این گزارش، پرونده شکایت بغداد حدود 8 سال پیش در دیوان بین المللی داوری پاریس تشکیل شده است و قرار است در ماههای آینده رای این دادگاه صادر شود.

دو مقام عراقی گفته اند در جلسه استماعی که این هفته در دیوان بین المللی داوری در پاریس برگزار می شود، بررسی این پرونده ادامه خواهد داشت اما انتظار نمی رود رای نهایی این هفته صادر شود.

با این حال، مقامات دولتی و دست اندرکاران صنعت نفت در اربیل، بغداد و آنکارا گفته اند انتظار می رود این پرونده تا پایان سال نهایی شود. آنها گفته اند احتمال برنده شدن بغداد در این پرونده زیاد است.

در صورتی که بغداد در این پرونده برنده شود، مسئله صدور روزانه 400000 بشکه نفت خام اقلیم کردستان از طریق ترکیه به بن بست می رسد و دولت مرکزی عراق به برگ برنده دیگری برای پایان دادن بر کنترل اقلیم کردستان بر منابع نفتی خود دست پیدا می کند.

کد خبر 35361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha