پیامدهای عملیات نظامی احتمالی ترکیه علیه کردهای سوریه

سرویس جهان- مرکز اطلاعات روژاوا که یک نهاد تحلیل وضعیت شمال شرق سوریه است، ضمن اشاره به ادامه ارسال تجهیزات نظامی از سوی ترکیه به سوریه، از جمله پیامدهای عملیات نظامی جدید ترکیه علیه کردهای سوریه را قطع ارتباط فیزیکی این منطقه با اقلیم کردستان، تصرف همه شهرهای تحت کنترل کردها و آواره شدن بیش از یک میلیون نفر از شهروندان غیرنظامی عنوان کرده است.

به گزارش کردپرس، مرکز اطلاعات روژاوا که به بررسی و تحلیل وضعیت مناطق تحت کنترل کردهای سوریه می پردازد، در ارزیابی خود از پیامدهای عملیات نظامی احتمالی ترکیه، بدترین وضعیت را برای این مناطق پیش بینی کرده است. این مرکز از ادامه انتقال تجهیزات نظامی و لجستیک از سوی ترکیه به مناطق اشغالی در شمال سوریه به منظور آمادگی برای عملیات نظامی علیه کردهای سوریه خبر داده است.

این مرکز تحقیقاتی که زیر نظر روزنامه نگاران و تحلیلگران خارجی اداره می شود، در گزارش خود هشدار داده است ترکیه در این عملیات تقریبا همه شهرهای مهم واقع در شمال شرق سوریه با جمعیت نزدیک به 1.5 میلیون نفر را هدف قرار خواهد داد که حداقل نیمی از این جمعیت آواره خواهد شد.

در این گزارش همچنین نسبت به احتمال پاکسازی نژادی کردها در این مناطق هشدار داده شده است. همچنین همه گذرگاههای مرزی مناطق تحت کنترل کردهای سوریه با اقلیم کردستان به دست ترکیه خواهد افتاد و زندان های اصلی این مناطق که زندانیان داعشی در آنها نگاهداری می شوند در معرض شورش قرار خواهند گرفت.

این مرکز همچنین از کار افتادن زیرساخت های نفت و گاز این مناطق را از جمله دیگر پیامدهای حمله احتمالی ترکیه عنوان کرده است.

مرکز اطلاعات روژاوا همچنین از ادامه حملات پهپادی ترکیه به مواضع نیروهای کرد-عرب سوریه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه خبر داده است.

این مرکز همچنین به برخی واکنش های ائتلاف مبارزه با داعش به تحولات اخیر در شمال و شمال شرق سوریه پرداخته و گزارش داد ائتلاف شایعه درخواست از نیروهای دموکراتیک سوریه برای تحویل منبج به نیروهای ترکیه و شورشیان را رد کرده است. این موسسه همچنین از بازدید هیئتی از نیروهای ائتلاف از شهرهای کوبانی و منبج خبر داده است.

کد خبر 35316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha