اداره خودگردان ۶ زن و ۱۶ کودک اعضای داعش را به سفیر بلژیک تحویل داد

سرویس سوریه- اداره خودگردان شمال و شرق سوریه، ۶ زن و ۱۶ کودک عضو داعش را که تبعه بلژیک هستند به سفیر این کشور در لبنان تحویل داد.

به گزارش کُردپرس، صبح امروز عبدالکریم‌ عمر، ریاست مشترک دایره خارجی اداره خودگردان کُردستان سوریه با هیاتی از وزارت امور خارجه بلژیک به ریاست هوبیر کورمن، فرستاده ویژه بلژیک در امور سوریه و سفیر این کشور در لبنان دیدار کرد.

بنا به خبر سایت اداره خودگردان کُردستان سوریه، دو طرف در این دیدار درباره موضوعات مختلفی از قبیل لزوم راه حل سیاسی برای بحران سوریه مطابق با قطعنامه ۲۲۵۴ و حملات ترکیه علیه شمال و شمال شرق سوریه و وضعیت اقتصادی و انسانی در مناطق اداره خودمختار و وضعیت اردوگاه ها و آوارگان این منطقه گفتگو کردند.

در این دیدار، رییس مشترک دایره خارجی اداره خودگردان شمال و شرق سوریه، گفت: تهدیدهای ترکیه علیه سوریه با باجگیری از بحران اخیر روسیه و اوکراین، منجر به بی ثباتی در منطقه و موج بزرگی از آوارگان می‌شود و همچنین فرصتی برای داعش فراهم می‌کند تا مجددا خود را سازماندهی کند.

عمر افزود: اداره خودمختار با چالش‌های بزرگی در منطقه از جمله چالش‌های اقتصادی و امنیتی مواجه است. ما از جامعه بین‌المللی خواسته‌ایم دادگاهی بین‌المللی ایجاد کند تا جنگجویان داعش را دادگاهی نماید اما تا کنون خبری از این مسئله وجود ندارد.

در این دیدار، هوبیر کورمن فرستاده ویژه بلژیک بر حمایت دولت بلژیک از یک راه حل سیاسی جامع مطابق با قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت تاکید کرد.

کورمن گفت: دولت بژیک به ارسال کمک های بشردوستانه برای مردم سوریه و مردم شمال و شرق سوریه ادامه می‌دهد.

وی افزود: دولت بلژیک از نقش مهم نیروهای دموکراتیک سوریه در مبارزه با داعش در سوریه آگاه است و واضح است که مبارزه این نیروها برای امنیت این منطقه نیز کمکی به مبارزه جهانی با تروریسم است.

در این دیدار بر اساس سند رسمی بین اداره خودمختار شمال و شرق سوریه و کشور بلژیک، ۶ زن و ۱۶ کودک از اعضای داعش که تبعه بلژیک هستند، تحویل هیات دیپلماتیک این کشور داده شدند.

کد خبر 34408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha