آمریکا به ترکیه درباره حمله به کردهای سوریه هشدار داده است

سرویس جهان- وبسایت وابسته به شبکه ای بی سی آمریکا نوشت: آمریکا مخالف جدی حمله ترکیه به کردهای سوریه بوده و در این خصوص به آنکارا هشدار داده است.

به گزارش کردپرس، مقامات ترکیه در هفته های اخیر تهدید کرده اند سومین عملیات نظامی علیه کردهای سوریه، از سال 2018 را به زودی آغاز خواهند کرد.

مقامات مختلف دولت آمریکا نگرانی خود را از عملیات نظامی احتمالی ترکیه علیه کردهای سوریه ابراز کرده اند. با این حال آنها تاکید کرده اند که نگرانی های امنیتی ترکیه را درک می کنند.

مقامات در آنکارا درباره دلایل حملات ترکیه علیه کردهای سوریه گفته اند نیروهای کرد سوریه که همپیمان آمریکا در مبارزه با داعش است، وابسته به حزب کارگران کردستان ترکیه یا پ.ک.ک بوده که هم از نظر آمریکا و هم ترکیه سازمانی تروریستی محسوب می شود.

وبسایت زروهج، از وبسایتهای متعلق به شبکه رسانه ای ای بی سی آمریکا ادعا کرد مقامات آمریکا نه تنها نسبت به عملیات نظامی ترکیه علیه کردهای سوریه ابراز نگرانی کرده اند بلکه نسبت به هر گونه حمله آنکارا به شمال شرق سوریه به مقامات ترکیه هشدار داده اند.

این وبسایت درباره دلیل هشدار آمریکا به ترکیه نوشت: مقامات آمریکایی از این نگران هستند که حمله ترکیه باعث شود مبارزه با داعش تحت تاثیر قرار دهد و این گروه تروریستی دوباره احیا و فعالتر شود.

کد خبر 33980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha