نگرانی آمریکا از اختلافات دو حزب حاکم در اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- به گفته معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا، یکی از نگرانی های اصلی آمریکا ادامه اختلافات میان دو حزب حاکم دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی در اقلیم کردستان است.

به گزارش کردپرس، جنیفر گافیتو، معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور ایران و عراق روابط میان آمریکا و اقلیم کردستان را استراتژیک توصیف کرد.

او در نشست بررسی وضعیت رابطه آمریکا و اقلیم کردستان که توسط اندیشکده واشنگتن برای خاورمیانه برگزار شد، از سرمایه گذاری کشورش در اقلیم کردستان و توسعه آن خبر داد اما به برخی نگرانی های این کشور در مورد این منطقه از عراق نیز اشاره کرد.

گافیتو یکی از نگرانی های اصلی آمریکا را ادامه اختلافات میان دو حزب اتحادیه میهنی و دموکرات کردستان عراق دانست. البته او به برخی مسائل اقلیم کردستان از جمله عدم رعایت حقوق بشر نیز اشاره کرد.

معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا گفت: رابطه میان اقلیم کردستان و آمریکا تاکتیکی نیست بلکه استراتژیک است. او تاکید کرد که آمریکا اقلیم کردستان را ترک نمی کند بلکه بر میزان سرمایه گذاری انسانی و اقتصادی در این منطقه می افزاید.

گایفتو اشاره کرد که آمریکا در حال ساخت بزرگترین کنسولگری خود در جهان، در شهر اربیل عراق است، 250 میلیون دلار در طرح توسعه میدان های گازی اقلیم کردستان سرمایه گذاری کرده است و همچنان همپیمان اصلی این منطقه در مبارزه با تروریسم بویژه داعش است.

این مقام دولت جو بایدن تاکید کرد نباید نگران برخورد مشابه آمریکا با افغانستان در مورد عراق و اقلیم کردستان بود زیرا آمریکا قصد ندارد این منطقه را ترک کند.

او در ادامه افزود رابطه میان آمریکا و اقلیم کردستان چند وجهی است و به صورت شراکت متوازن در آمده است.

کد خبر 33771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha