قرارگیری جشنواره تئاتر «نهال» میاندوآب در تقویم سالانه وزارت فرهنگ و ارشاد

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب گفت: برگزاری جشنواره تئاتر «نهال» این شهرستان در تقویم سالانه رویدادهای فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.

به گزارش کردپرس، محمود نیک ‌مرام اظهار کرد: بعد از برگزاری آیین اختتامیه دومین دوره این جشنواره در رایزنی با تهران مقرر شد که این جشنواره با قرار گرفتن در تقویم سالانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت استانی، منطقه‌ای و حتی کشوری برگزار شود.

او با بیان اینکه همچنین مرحله ملی این جشنواره در قالب نمایشنامه نویسی برگزار خواهد شد، به ایرنا افزود: با توجه به اینکه میاندوآب قطب تولید نهال در کشور است، برگزاری سالانه این رویداد می‌تواند در برندسازی و شناساندن آن به عنوان شهر نهال مفید واقع شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب در ادامه با اشاره به اینکه دومین دوره استانی این جشنواره با استقبال خوبی از سوی هنرمندان این رشته برگزار شد، گفت: در دومین دوره استانی این جشنواره هشت گروه هنری از مناطق مختلف استان آذربایجان‌غربی باهم‌ به رقابت پرداختند و هیات داوران پس از بررسی نفرات و گروه‌های برتر را به لحاظ ایفای نقش بازیگری، کارگردانی، نویسندگی، موسیقی، طراح صحنه و پوستر معرفی کردند.

نیک مرام ادامه داد: در کنار جشنواره صحنه‌ای استانی، مرحله ملی آن نیز به صورت نمایشنامه نویسی برگزار شد که تاکنون بیش از ۵۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که با توجه به حجم بالای آثار رسیده، مرحله داوری آن نیز برگزار و در روزهای آینده نتایج علام می‌شود.

او با اشاره به برخی کاستی‌ها در اجرای دومین دوره جشنواره استانی تئاتر «نهال» میاندوآب گفت: امکانات خوابگاهی می‌توانست بهتر از شرایط فعلی باشد که امید است دوره‌های آینده تقویت شود.همچنین امکانات صوتی و تصویری سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب در راستای برگزاری جشنواره تئاتر دارای ضعف‌های جزیی بود که تا حدودی در این جشنواره برطرف شد ولی بازهم نیازمند تقویت است.

در مجموع ۳۵ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره استانی تئاتر نهال آذربایجان‌غربی به میزبانی میاندوآب ارسال شده بود که از این تعداد ۲۵ اثر نمایشی از شهرهای مختلف استان به جشنواره راه یافت.

در نهایت با تایید هیات داوران هشت اثر شامل «گور به گور»، «رقصی این چنین»، «یاداشت»، «نهال»، «سگ‌ها مادرت را می‌خورند»، «ریحان»، «با فرشته مرده چه باید کرد» و «دوست دارم عزیزم» به بخش رقابتی این جشنواره راه یافت.

این دوره از جشنواره از ۱۰ تا ۱۲ خرداد به مدت‌ سه روز در میاندوآب برگزار شد.

کد خبر 33689

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha