ناامیدی کردهای سوریه از آمریکا

سرویس جهان- دکتر الیزا مارکوس معتقد است درخواست مظلوم کوبانی از دمشق برای ایجاد جبهه مشترک در برابر ترکیه و استفاده از سیستم دفاع هوایی ارتش سوریه برای مقابله با هواپیماهای ترکیه نشانه ناامیدی کردها و تلاش برای کاهش اتکا به آمریکا است.

به گزارش کردپرس، مطلوم کوبانی، فرمانده کرد یروهای دموکراتیک سوریه روز گذشته از دمشق خواست همراه با نیروهای کرد جبهه مشترکی برای دفاع در برابر قلمروگشایی های ترکیه در خاک سوریه تشکیل دهد.

او در مصاحبه با رویترز، از دمشق خواست سیستم دفاع هوایی این کشور برای مقابله با حملات هوایی ترکیه به کار گرفته شود. مظلوم کوبانی همپیمانی با دمشق را به زیان اداره خودگردان کردی در شمال سوریه ندانست.

دکتر الیزا مارکوس، کارشناس مسائل کردها این اظهارات را نشانه ناامید شدن کردها از آمریکا در دفاع از مناطق کردنشین سوریه در برابر حملات ترکیه دانست.

او در صفحه توییتر خود نوشت: این مسئله غیرمنتظره بوده و نشانه پایان اتکای کوکورانه کردهای از آمریکا در مقابل تهدیدهای اردوغان است.

این کارشناس مسائل کردها اشاره کرده است که نیروهای به رهبری کردهای سوریه همیشه حمایت های آمریکا از کردهای سوریه را ستوده است اما این بار تصمیم گرفته به اتکای خود به آمریکا پایان دهد.

کد خبر 33613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha