شهرداری قروه باید جریمه تأخیر در ساخت پلاتو را پرداخت کند

سرویس کردستان- مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شهرداری قروه در ساخت پلاتو کارشکنی کرده گفت: شهرداری نه تنها باید پلاتو را بسازد بلکه ملزم به پرداخت جریمه های تأخیر و برگشت بودجه است.

به گزارش خبرنگار کردپرس، ارشاد استعدادی در جریان سفر یک روزه به شهرستان قروه با محوریت بررسی مشکلات حوزه فرهنگ و هنر شهرستان در جمع خبرنگاران هدف از این سفر را احصا و بررسی مشکلات مرتبط در این حوزه دانست.

او این سفر را باتوجه به پیگیریهای نماینده مردم قروه و دهگلان دانست و افزود: دیدگاه وزارت ارشاد به منطقه کردستان یک نگاه خاص و ویژه است، چون مردم کردستان نسبت به کل کشور حق مضاعفی دارند لذا نیازمند توجه ویژه هستند.

استعدادی با بیان اینکه مسایل فرهنگی جزو مواردی است که حساسیت فراوانی دارند، افزود:این حساسیت ها به گونه ای است که حتی مسایل اقتصادی هم به پیشرفت فرهنگ گره خورده و در این راستا اتفاقات مهمی رخ داد و در دولت سیزدهم بودجه مناسبی برای قروه و دهگلان لحاظ شد.

او سپس به مشکلات ساخت پلاتو پرداخت و بیان کرد: تمامی مشکلاتی که از قبل بوده توسط شهرداری رخ داده و مقصر تأخیر در ساخت پلاتو شهرداری است لذا نه تنها باید تمام اهتمام خود را جهت جبران مافات انجام دهد بلکه جریمه تأخیر در کار و برگشت بودجه را هم باید بپردازد.

استعدادی به پروژه های نیمه تمام هم اشاره داشت و تصریح کرد: باید گزارشی از وضعیت طرح های نیمه تمام و به طور کلی نمایی از آن ها تهیه شود تا حمایت های لازم جهت تکمیل این پروژه ها صورت گرید.

به گفته او با توجه به سفر رئیس جمهوری به کردستان موارد و مشکلات برای وی بیان می شود تا برای رفع مشکلات و پیشرفت مسائل فرهنگی بودجه مناسب در این سفر جهت قروه و دهگلان در نظر گرفته شود.

استعدادی سپس از احیای سینمای قروه خبر داد و یادآور شد: بازسازی و بهسازی و تجهیز مجدد سینما فردوسی قروه از اهم مسایلی است که باید کارشناسان در این زمینه نظر خود را اعلام کنند تا بتوان شرایط احیای آن را فراهم کرد.

او در پاسخ به این سؤال که جانمایی سینما مناسب نیست و چرا تغییر داده نمی شود، گفت که چون از قبل جانمایی صورت گرفته امکان تعییر مکان مهیا نیست لذا می طلبد نهادهایی مانند شهرداری شرایط حضور اکثر مردم به ویژه بانوان را برای حضور در سینما و دیدن فیلم با تمهیدات امنیتی لازم فراهم آورند.

مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد در ادامه عنوان کرد: در دولت سیزدهم نگاه راهبردی به مسایل فرهنگی شهرستان و منطقه صورت خواهد رگفت و بودجه ها صرفاً در مراکز استان ها و مرکز کشور هزینه نمی شود بلکه به تناسب در شهرستان ها هم توزیع بودجه صورت می گیرد.

مطابق سخنان ارشاد استعدادی هرگونه مانع تراشی برای برگزاری کنسرت هایی که در چارچوب ارزش ها مجوز گرفته اند درست نیست چرا که این کنسرت ها مطابق اصول ارزش های ایرانی-اسلامی بوده و حمایت از آن ها هم لازم است.

او به مخالفت عده ای با این بهانه که ممکن است اقدامی مبنی بر خدشه وارد کردن به ارزش ها صورت گیرد هم اشاره داشت و تأکید کرد: این موارد به نوعی بر مبنای اقدامات سلبی استورا است و نباید با این بهانه ها اصل کار منتفی شود البته که مراقبت لازم می شود اما وزارت ارشاد هرگز از این نوع نگاه ها حمایت نمی کند.

ارشادی همچنین در خصوص امکان تغییر قانون مطبوعات هم توضیح داد که رویکرد رویکرد وزارت ارشاد تحول در این حوزه است و در تمامی امور فرهنگی و هنری به ویژه مطبوعات باید تحول مناسب صورت گیرد و تحول به معنای تغییر اساسی و ریشه‌ای در جهت پیشرفت و بهبود باید باشد.

براساس سخنان او نباید صرفاً به تغییر و تحول در امور سطحی اکتفا نمود بلکه به چارچوب تمامی کار به صورتی که حفظ آزادی در فعالیت های هنری با رعایت حدود تعریف شده قانونی توجه شود.

او همچنین از برنامه حمایتی حقوقی برای خبرنگاران و تغییر و اصلاح قوانین مرتبط در این زمینه گفت./

کد خبر 33534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha