خط و نشان اردوغان نتیجه داد: سوئد به ترکیه سلاح صادر کند

سرویس ترکیه - در ادامه بحث ها بر سر عضویت سوئد در ناتو، این کشور برای جلب نظر ترکیه تحریم تسلیحاتی خود علیه ترکیه را بر می دارد.

به گزارش کردپرس، حکومت ترکیه و شخص رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور، پذیرش عضویت سوئد و فنلاند در ناتو را منوط به برآورده شدن خواست های خود مبنی بر استرداد برخی فعالان سیاسی ساکن این دو کشور و لغو تحریم تسلیحاتی علیه ترکیه اعلام کرده بودند. سوئد با اعلام این که از این پس می تواند تحریم تسلیحاتی خود علیه ترکیه را بردارد، اولین گام برای جلب رضایت ترکیه را برداشت.

کارل اورتسون، رئیس آژانس دولتی کنترل صادرات تسلیحات سوئد (ISP) در مورد مذاکرات با ترکیه در مورد درخواست کشورش برای عضویت در ناتو، با روزنامه اکسپرسن مصاحبه‌ای انجام داد.

اورتسون با اشاره به اینکه آنها با شرایط درخواستی کمیسیون دفاعی سوئد تسلیحات صادر کردند، گفت: ترکیه در حال حاضر به سلاح ما نیازی ندارد. آنها از ما سلاح نمی‌خرند. ما درخواست‌های کمیسیون دفاعی را به صورت موردی ارزیابی می‌کنیم. می‌توانیم با شرایط امروز به ترکیه سلاح بفروشیم.

اورتسون در پاسخ به این پرسش که «چگونه سلاح‌های ضد تانک AT-4 ساخت سوئد به دست نیروهای کرد افتاده است؟» گفت: «ما این سلاح‌ها را به سازمان‌ها صادر نمی‌کنیم، این ممکن است به دلیل توجه ما به این شرط باشد که سلاح‌های مورد نظر نیز تحت لیسانس آمریکا تولید شده و مجوز ارسال به کشورهای ثالث را ندارند.»

گفتنی است، آژانس دولتی کنترل صادرات تسلیحات سوئد؛ فروش تسلیحات به ترکیه را در 15 اکتبر 2019 ممنوع اعلام کرده بود. بر اساس اخبار رادیو دولتی SR، پس از این تاریخ، درخواست 3 شرکت خصوصی سازنده تسلیحات مستقر در سوئد برای فروش سلاح به ترکیه پذیرفته نشده بود.

منبع:TRT

کد خبر 33329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha