سه نظامی ترکیه در کردستان عراق کشته شدند

سرویس ترکیه - بنا بر اعلام رسانه های ترکیه، سه نیروی نظامی این کشور در زاپ جان خود را از دست دادند، PKK شمار جان باختگان اخیر را بیش از ده تن اعلام کرد.

به گزارش کردپرس، در پی ادامه درگیری های شدید در کردستان عراق، سه تن دیگر از نیروهای نظامی ترکیه جان خود را از دست دادند.

استانداری حکاری با انتشار اطلاعیه ای در رسانه های مجازی، اعلام کرد که سه نیروی نظامی دیگر ترکیه در فاصله بین 27 تا 29 می در منطقه عملیاتی در کردستان عراق جان خود را از دست داده اند.

بر اساس این اطلاعیه، حسن چاتال افسر ارشد پیاده نظام، اسلام سانجاک و محمد سرت تاش دو افسر ارشد ارتش ترکیه در منطقه عملیاتی زاپ در خاک اقلیم کردستان جان خود را از دست دادند.

بنا بر اعلام مزوپوتامیا، اجساد این نیروهای نظامی از طریق بالگرد به ترکیه منتقل شده است. تحرک هوایی در منطقه مرزی حکاری در فاصله این چند روز نیز شدت یافته است.

به نوشته فرات، بر اساس اعلام حزب کارگران کردستان (PKK) شمار نیروهای جان باخته در درگیری های سه روز اخیر دست کم ده تن بوده است. PKK ادعا کرده است که تعدادی از اجساد نیروهای نظامی را در دست دارد. همچنین در درگیری های اخیر تعداد زیادی سلاح و مهمات ارتش ترکیه به دست نیروهای کرد افتاده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز امروز در سخنانی جان باختن این سه نیروی نظامی ارتش ترکیه را تسلیت گفت.

کد خبر 33326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha