عامل کشتار خرس های قهوه ایی تکاب دستگیر شد

سرویس آذربایجان غربی- رئیس اداره حفاظت از محیط زیست تکاب از دستگیری عامل کشتار گونه حمایت شده، خرس های قهوه ای در منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع تکاب طی کمتر از ۱۰ ساعت در محل اختفایش خبر داد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، محمد رضا صادقیان در این باره بیان لرد: در پی انتشار تصاویر کشتار دو قلاده خرس قهوه ای در منطقه حفاظت شده تکاب و جریحه دار شدن اذهان عمومی بویژه دوستداران محیط زیست ، موضوع در دستور کار فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست و فرماندهی انتظامی شهرستان تکاب قرار گرفت.

او ادامه داد: با اخذ دستور قضایی ، به اتفاق همکاران پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان در کمتر از ۱۰ ساعت فرد مظنون شناسایی و در بازرسی از مخفیگاه این فرد تعداد ۵ عدد پوست و سه عدد شاخ قوچ میش وحشی به همراه یک قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز کشف شد.

صادقیان افزود: با توجه به بررسی های کارشناسی مشخص شد این گونه های حمایت شده در سنین متفاوت ۲ الی ۶ ساله بوده و طی سنوات گذشته توسط فرد خاطی بصورت غیر مجاز شکار شده اند.

صادقیان در پایان از همکاری ها و حمایت ادارات دادگستری ، دادستان عمومی و انقلاب ، فرماندهی انتظامی و پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان بابت همکاری در به دام انداختن فرد خاطی قدر دانی نمود.

رییس اداره حافظت محیط زیست تکاب تاکید کرد: منطقه انگوران و روستایی گوله گوله تکاب که در امتداد این منطقه قرار داد جز مناطق چهارگانه محیط زیست و حفاظت شده است لذا هرگونه شکار، تخریب مراتع، فعالیت معادن و ... در این مناطق ممنوع است و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

گفتنی است؛ پیشتر نیز فعالان محیط زیست شهرستان تکاب و شاهدان محلی از تلف شدن دو قلاده خرس در محدوده معدن گوله گوله که بخشی از آن درون منطقه حفاظت شده زیستی و همچنین در حوالی روستای قینرجه واقع شده با اسلحه افراد متخلف به کردپرس خبر داده بودند.

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

تلف شدن مشکوک دو قلاده خرس در ارتفاعات تکاب!

خرس های تکاب با تیر خیانت خاطیان تلف شدند

کد خبر 33159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha