حملات کم‌سابقه ترکیه به مناطق تحت کنترل نیروهای کرد سوریه

سرويس جهان- بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، ارتش ترکیه و شورشیان وابسته به این کشور، در ماه مه ۵۷ شهر و روستا را در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه بمباران کرده اند.

به گزارش کردپرس، سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه، همزمان با افزایش حملات ترکیه علیه نیروهای کرد سوریه، از گلوله باران بی سابقه مناطق تحت کنترل کردهای سوریه از سوی ارتش ترکیه با وجود عدم اجرای عملیات نظامی گسترده خبر داده است.

بر اساس این گزارش، ۵۷ شهر و روستا در مناطق شمال، غرب شمال و شمال شرق سوریه که تحت کنترل نیروهای کرد هستند، هدف گلوله باران نیروهای ارتش ترکیه و شورشیان وابسته به این کشور قرار گرفته اند.

در این گلوله باران ها صدها راکت و گلوله خمپاره به سمت این مناطق شلیک شده است. همه این گلوله باران ها در ماه جاری صورت گرفته است. منطقه شراوا در عفرین، شهبا در شمال حلب، منبج، مناطق حومه حسکه ونیز برخی روستاهای استان دیرالزور از جمله مناطقی است که هدف حملات ترکیه قرار گرفته است.

ترکیه همزمان با تشدید حملات علیه نیروهای کرد در عراق و سوریه، تهدید کرده است عملیات نظامی جدیدی برای خارج کردن مناطق شمال و شرق سوریه از کنترل کردها انجام خواهد داد.

کد خبر 33006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha