شناسایی ۲۵ هزار مشترک پرمصرف آب در آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از شناسایی ۲۵ هزار مشترک پرمصرف در استان و انجام تمهیداتی برای کاهش مصرف آب شرب آنان خبر داد.

به گزارش کردپرس، لطیف خوش سیرت در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه الگوی مصرف آب شرب در استان ۱۶ مترمکعب توسط هر واحد مسکونی در طول یک ماه تعیین شده است، افزود: مشترکان پر مصرف بیش از ۲ برابر الگوی مصرف در آذربایجان غربی، آب مصرف می‌کنند.

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان غربی ادامه داد: یکی از مهمترین بخش‌های افزایش حجم مصرف آب شرب در استان، فرسودگی خطوط انتقال و توزیع در استان است که بخش قابل توجهی از منابع آب تولیدی در آنجا به هدر می‌رود و باید فکر اساسی در این خصوص صورت گیرد.

خوش سیرت تاکید کرد: افزایش راندمان در این بخش مهم با نشت یابی و بهبود وضعیت شبکه می‌تواند بخش عظیمی از مصرف آب شرب را در آذربایجان غربی مدیریت کند که در این خصوص البته نیازمند اعتبار مناسب هستیم.

او افزود: نکته مهم در راستای اجرای طرح‌های مهم کاهش مصرف آب بویژه در حوزه شرب، اختصاص اعتبار مناسب برای اجرای آن است که در این خصوص، نیازمند همراهی حوزه‌های مرتبط هستیم و آمادگی داریم در صورت تامین اعتبار مناسب در این خصوص به سرعت اقدامات لازم صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: ۱۰۰ درصد شهرهای استان و ۸۶ درصد روستاهای استان از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند که درصدد هستیم این آمار را در روستاها با برنامه ریزی مناسب بالا ببریم.

خوش سیرت با بیان اینکه با فعالیت ۱۴ تصفیه خانه آب در سطح شهرهای استان، آب شرب سالم و تصفیه شده در اختیار مشترکان قرار می گیرد، اظهار کرد: از۲ هزار و ۹۰۰ روستای استان ۸۶ درصد آن تحت پوشش شرکت آب وفاضلاب قرار داشته و از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

کد خبر 32219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha