مردم کردستان باید ثمرات سدهاي آبگيري شده را احساس كنند

سرویس کردستان - رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كردستان گفت: سدهاي زيادي در استان آبگيري شده و ضرورت دارد وزرات نيرو نسبت به تكميل سامانه هاي انتقال بخش شرب و شبكه هاي آبياري و زهكشي بخش كشاورزي اقدام کند تا مردم ثمره احداث اين سدها را احساس كنند.

به گزارش کرد پرس، ارسلان ازهاري در ديدار شماري از مديران شركت توسعه منابع آب نيروي ايران و نيز مجريان سدهاي آزاد و ژاوه، با اشاره به اينكه سدهاي زيادي در استان كردستان آبگيري شده است، گفت: ضرورت دارد وزرات نيرو با هماهنگي با زيرمجموعه هاي استاني خود نسبت به تكميل سامانه هاي انتقال بخش شرب و شبكه هاي آبياري و زهكشي بخش كشاورزي اقدام نمايد تا مردم ثمره احداث اين سدها را لمس کنند.

وي با تاكيد بر اينكه ساختمان سدها و سامانه هاي انتقال بايد بطور همزمان اجرا شود، افزود: منابع اعتباري خوبي براي تكميل پروژه آبرساني به شهر سنندج از سد آزاد در نظر گرفته شده و اميد داريم در سال جاري اين پروژه به بهره برداري برسد.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كردستان اظهار كرد: سد ژاوه از پروژه هاي مهمي است كه نقش مهمي در توسعه بخش كشاورزي و توليد استان دارد و ضرورت دارد وزارت نيرو در كنار ديگر دستگاه هاي اجرايي متولي با رعايت اقتضائات و الزامات زيست محيطي و ... براي آبگيري آن اقدام كند.

ازهاری اشاره به آبگيري سد گاران مريوان زد و ادامه داد: عليرغم وجود مقادير قابل توجهي آب سالم و بهداشتي ذخيره شده در پشت سد گاران، بخشي از مردم مريوان هنوز از نعمت آب سالم و بهداشتي بي بهره اند و اميدواريم سامانه انتقال آب اين سد هرچه سريعتر اتمام و به بهره برداري برسد.

وی یادآور شد: سد عباس آباد بانه از پروژه هاي مصوب سفر مقام معظم رهبري (مدظله العالي) به استان كردستان است كه بايد با رفع نواقص اجرايي سامانه انتقال و ساختمان سد مشكل آب شرب بانه را برطرف كرد.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كردستان بیان كرد: تامين آب شرب سالم و بهداشتي براي شهروندان استان و آب مورد نياز توسعه بخش كشاورزي، يكي از اولويت و نيازهاي هاي مهم توسعه استان كردستان است و براي تامين اعتبار پروژه هاي مهم آبي استان از محل منابع بودجه عمومي كشور و منابع سفر رياست جمهوري تلاش خواهيم كرد.

کد خبر 32217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha