توده جدید گرد و غبار در راه کردستان است

سرویس کردستان - اداره کل هواشناسی کردستان اعلام کرد با توجه به شکل گیری توده جدید گرد و غبار در کشورهای همسایه و انتقال آن تا چند ساعات آینده به کشورمان، از بعدازظهر امروز هوای استان غبارآلود می‌شود.

به گزارش کرد پرس، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی کردستان این آلودگی در بعدازظهر امروز بیشتر شهرهای مریوان، بانه، سقز و تا حدودی سنندج را در بر می‌گیرد و انتظار می رود که از روز یکشنبه از شدت آن کاسته شود.

در حال حاضر نیز به دلیل ورود گرد و غبار از روز گذشته به استان، میزان دید در شهرهای مریوان و سقز به 4 هزار متر، سنندج 8 هزار و بانه ۹ هزار متر کاهش یافته است.

پیش بینی های اداره کل هواشناسی کردستان نشان می دهد در طول هفته جاری شاهد پدیده وزش باد در استان هستیم که امروز شدت آن قابل ملاحظه بوده و می‌تواند باعث کاهش آلودگی هوا نیز در استان شود.

در شبانه روز گذشته نیز شدت وزش باد در برخی از شهرهای استان قابل ملاحظه بود که روستای قاملو در قروه با ۲۳ متر بر ثانیه، سقز ۲۱ و مریوان و هزارکانیان با ۱۹ متر بر ثانیه بیشترین سرعت وزش باد را در استان داشتند.

بر اساس این گزارش امروز و فردا احتمال رشد پوشش ابر و رگبار پراکنده و رعد و برق در استان وجود دارد اما مقدار بارش‌ها قابل توجه نیست و همچنین دمای هوای استان نیز در صبح یکشنبه با افت مواجه می‌شود اما از روز دوشنبه روند افزایشی دارد.

در شبانه روز گذشته شهر زرینه با دمای 3 درجه خُنک‌ترین و روستای سلین در سروآباد با دمای ۲۶ درجه سانتی‌گراد گرمترین نقاط استان بودند و دمای شهر سنندج نیز بین ۱۰ و ۲۴ درجه سانتی گراد در نوسان بوده است.

کد خبر 31974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha