باید لشکر نظامی مشترکی میان کُردها در کُردستان سوریه تشکیل شود

سرویس سوریه- عضو کمیته مرکزی حزب اتحاد کُردستانی سوریه (P.Y.K.S)، گفت: قرار بود نیرویی مشترک میان نیروهای مدافع خلق و لشکر روژ تشکیل گردد و از خاک کُردستان سوریه حراست کنند، اما ما نپذیرفتیم که این نیروها بروند و جان خود را در منبج و رقه و نقاط دیگر برای منافع گروه‌ها و کشورهای دیگر بدهند.

هه‌وال عیسی، عضو کمیته مرکزی حزب اتحاد کُردستانی سوریه (P.Y.K.S) در پاسخ به این سوال کُردپرس که اعتقاد شما به چه سیستم نظامی در کُردستان‌ سوریه است و حضور در زیر چتر نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) را چگونه ارزیابی می‌کنید، اظهار کرد: ما بعنوان احزاب حاضر در شورای میهنی کُرد (ENKS)، معتقدیم انسان‌های ملی و میهن دوست کُرد واجب است از سرزمینشان دفاع کنند. به همین خاطر نیرویی نظامی نیاز است تا این وظیفه را برعهده بگیرد.

وی ادامه داد: از روزی که تحولات سوریه آغاز شد و "لشکر پیشمرگ روژ" تشکیل گردید، وظیفه‌اش حفاظت و حراست از کُردستان سوریه بود، اما پس از تحویل کُردستان سوریه توسط دولت سوریه به حزب اتحاد دموکراتیک (PYD)، این منطقه زیر نفوذ این جریان قرار گرفت و نگذاشتند به غیر از خودشان کسی در آن حضور پیدا کند.

وی افزود: پس از تشکیل نیروهای مدافع خلق (YPG) و ورود آمریکا به شرق فرات و تشکیل نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) شرایط سخت‌تر شد و این‌ جریان قدرت را بیشتر در دست گرفت.

وی یادآور شد: چندین‌ مرتبه با این جریان با حضور جناب "مسعود بارزانی" در نشست اربیل یک و اربیل دو و دهوک یک گفت‌وگوهایی انجام شد که یکی از مسائل، موضوع نظامی و حراست از کُردستان سوریه بود.

این‌ سیاستمدار کُرد افزود: قرار بود نیرویی مشترک میان نیروهای مدافع خلق و لشکر روژ تشکیل گردد و از خاک کُردستان سوریه حراست کنند، اما نه اینکه بروند و جان خود را در منبج و رقه و نقاط دیگر برای گروه‌های دیگر بدهند.

عیسی گفت: توافقات انجام نگرفت و تا این لحظه این گروه اجازه مشارکت دیگر نیروها را در موضوع کُردستان سوریه نمی‌دهد.

عضو کمیته مرکزی حزب اتحاد کُردستانی سوریه (P.Y.K.S)، ادامه داد: شورای میهنی کُرد و لشکر روژ از انسان‌های میهن دوستی تشکیل شده‌اند که می‌خواهند کُردستان سوریه به آبادانی و ثبات برسد و تمام‌ تلاش خود را برای این مسئله انجام می‌دهند.

کد خبر 31954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha