طرح تاپ در ایلام اجرایی می شود

سرویس ایلام - معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت که برای یک افتتاح و چند بازدید صبح امروز وارد ایلام شد، در دیدار با استاندار ایلام عنوان کرد: دنبال اجرایی کردن طرح تاپ در ایلام هستیم.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، برات قبادیان با اشاره به طرح ملی تاپ برای ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه با بخش صنعت تصریح کرد: این طرح برای توسعه فناوری در صنایع و مشارکت هر چه بیشتر بین این دو بخش ایجاد شده است.

وی به روز شدن علم متناسب با دیگر نقاط جهان، جبران عقب ماندگی در حوزه های تولید، تحقیق و اقتصاد، ایجاد ارتباط مابین دانشگاه و صنعت، به وجود آمدن فرصت های جدید شغلی برای جوانان و کاهش یافتن وابستگی در اقتصاد کشور به نفت را از جمله اهداف مهم در اجرای طرح ملی تاپ بیان کرد و گفت: اجرای این طرح در کشور علاوه بر اینکه بسترساز پیشرفت در حوزه اقتصاد و تولید است، در ارتقای شاخص های اجتماعی نیز نقش تاثیر گذاری را ایفا می کند و در کاهش این آسیب ها موثر است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر اجرایی شدن طرح تاپ با تاکید بر علم محوری در امور صنایع گفت: نیروی انسانی متخصص و پرورش یافته کلید کار است و ما ناچار هستیم در حوزه صنعت به سمت پویایی نیروی انسانی در صمت باشیم.

وی با بیان این مطلب که می بایست در تعریف طرح ها و پروژه های ملی آینده نگری کنیم، افزود: در این میان طرح تاپ یکی از آن طرح های مهم است و در استان ایلام نیز دنبال اجرایی کردن آن هستیم.

قبادیان با اشاره به اینکه رشد توسعه در استان ایلام در چند سال گذشته در کمتر استان کشور اتفاق اقتاده است، تاکید کرد: راهبرد ما در وزارتخانه این است که بخش های هم سنخ را به هم نزدیک و هم گرایی های خوبی بیرون از وزارتخانه ایجاد کنیم.

کد خبر 318095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha