برای مقابله با هرگونه تهدیدی آماده‌ایم

سرویس سوریه-نماینده مجلس دموکراتیک سوریه در اقلیم کُردستان عراق، گفت‌: اداره خودگردان خود را برای هرگونه تقابل با خطرات احتمالی آماده نموده است و هم از لحاظ سیاسی و دیپلماسی و هم از لحاظ اجتماعی و نظامی تهدیدها را جدی می‌گیرد.

هوشنگ درویش، نماینده مجلس دموکراتیک سوریه در اقلیم کُردستان عراق در گفت‌وگو با کُردپرس با اشاره به تهدیدات اخیر ترکیه علیه کُردستان سوریه و احتمال حمله مجدد به این منطقه ، اظهار کرد: تهدیدات ترکیه هر دقیقه ممکن است علیه کُردستان سوریه اجرایی شود، اما موضوع که باید مورد توجه قرار گیرد این است، حملات اخیر ارتش ترکیه به مناطق کوهستانی اقلیم کُردستان عراق و مناطقی در شمال سوریه همگی نشان از پروژه ترکیه برای محاصره و ضربه زدن‌ به دستاوردهای کُردها است.

وی ادامه داد: این اقدامات نشان دهنده آمادگی ترکیه برای طرح ریزی جهت حمله جدیدی به کُردستان سوریه است. ترکیه می‌خواهد از اوضاع جنگ در اوکراین به سود خود استفاده کند.

وی افزود: اداره خودگردان خود را برای هرگونه تقابل با خطرات احتمالی آماده نموده است و هم از لحاظ سیاسی و دیپلماسی و هم از لحاظ اجتماعی و نظامی تهدیدها را جدی می‌گیرد.

وی یاداور شد: ارتش سوریه دو محله شیخ مقصود و اشرفیه را در حلب محاصره کرد و این نشان دهنده این موضوع است که توافقی نهانی با ترکیه برای فشار بر اداره خودگردان وجود دارد تا اداره خودگردان را از بین ببرند.

وی گفت: ما خطرات را جدی می‌گیریم و از هر ابزاری برای پیشگیری از این حمله استفاده می‌کنیم. حملات ترکیه به متینا و آواشین و کوهستان‌های اقلیم کُردستان و حمله به کوبانی و تل تمر و محاصره شیخ مقصود و اشرفیه توسط ارتش سوریه همگی به یکدیگر مربوط هستند و از یک‌سیاست پیروی می‌کنند و آن هم از بین بردن دستاورد کُردها در این مناطق است.

کد خبر 31759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha