آمار تخلفات ترکیه و‌گروه‌های مسلح در یک‌ ماه گذشته

سرویس سوریه- در ماه آوریل، تعداد درختان زیتونی که توسط گروه‌های مسلح در عفرین قطع شده اند به بیش از ۶۰۰ درخت رسیده است.

به گزارش کُردپرس، پس از تسخیر مناطق شمالی سوریه توسط ترکیه و گروه‌های مسلح، همچنان دستگیری شهروندان، تغییرات جمعیتی و قطع درختان توسط ترکیه و گروه‌های مسلح ادامه دارد و علاوه بر آن، تقریبا هر روزه این مناطق شاهد درگیری‌های خشونت‌باری میان گروه‌های مسلح تحت کنترل ترکیه است.

در هفته آخر این‌‌ ماه میلادی (آوریل ۲۰۲۲) ارتش ترکیه و گروه های مسلح روستاهای منطقه شهبا و شروه در شمال حلب را له شدت بمباران کردند. سه شنبه گذشته نیز یک هواپیمای انتحاری «دورن» یک پایگاه نظامی نیروهای دولتی سوریه را در حومه شهرک تل رفعت بمباران کرد که در نتیجه آن دو نیروی ارتش سوریه زخمی شدند.

روز چهارشنبه هفته گذشته نیز، نیروهای ترکیه و گروه های مسلح روستاهای شیخ عیسی، حربل، سموقه، ابین، ارشادیه، علقمیه، المالکیه و حومه شهرک تل رفعت را در حومه شمالی حلب بمباران کردند.

به گفته منابع کُردپرس از تل رفعت، این بمباران منجر به خسارات مادی به اموال کشاورزان و منازل خالی از سکنه شد، اما خسارت جانی در پی نداشت.

همچنین یکشنبه گذشته نیز این منابع خبر دادند، نیروهای ترکیه و گروه های مسلح مرکز شهر تل رفعت را با ۵ گلوله توپ هدف قرار دادند، اما این‌ حمله خسارت جانی و مادی به همراه نداشت.

در همین حال، در ۲۳ آوریل نیروهای ترکیه مستقر در مارع و جنوب اعزاز روستاهای بیلونیه، عین دیقنه، دیر جمال، اطراف تل رفعت، شیخ عیسی، مرغناز، المالکیه و شوارغه را با بیش از ۶۰ گلوله توپ بمباران کردند.

بر اساس آنچه که در گزارش سازمان حقوق بشر عفرین - سوریه که به مستندسازی تخلفات گروه‌های مسلح می‌پردازد، آمده است، در هفته آخر ماه آوریل ۸ نفر توسط گروه‌های مسلح بازداشت شدند که از ابتدای ماه میلادی این تعداد به ۴۱ نفر رسیده و یکی از آن‌ها یک زن است.

در همین راستا، "دیده بان حقوق بشر سوریه" گزارش داد که در ۲۶ این ماه، اعضای تیپ شمال، فردی را در شهر عفرین به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند. در ۲۵ این ماه، این مرکز گزارش داد که گشتی پلیس نظامی سه شهروند را از روستای دیکه ناحیه بلبل را بدون هیچ گونه اتهامی بازداشت کردند و به زندان ناحیه بلبل منتقل کردند.

همچنین به گفته منابع میدانی کُردپرس، در بیست و چهارم این ماه، یک گشت اطلاعاتی ترکیه به چندین خانه در روستای باسوتا در ناحیه شیراوه یورش برد و سه نفر را به اتهام همکاری با اداره خودمختار بازداشت کردند. دوشنبه گذشته نیز، ماموران اطلاعاتی ترکیه، فارس حمزه، ساکن روستای بافلور در ناحیه جیندیرس را دستگیر کرد و پس از پرداخت باج توسط بستگانش آزاد نمود.

در همین حال در ۲۳ این ماه، اعضای جناح جبهه شام، محمد کاسو، اهل روستای شکاتکو در حومه ناحیه ماباتا، و لقمان حسن، اهل روستای حاج قسمه را در حومه ناحیه جندرس دستگیر کردند.

در همین حال یکشنبه گذشته، فردی با نام بایرام مامو ۸۰ ساله بر اثر جراحات ناشی از درگیری بین گروه های حمزه و لشکر شام در مرکز منطقه بلبل در حومه عفرین جان باخت. در همان روز رهبر لشکر رحمان به نام «ابو عبده طحون» از اهالی شهرک حموریه در حومه دمشق و همراهش بر اثر انفجار بمب جاسازی شده در خودرویشان در محله اشرفیه مجروح شدند.

دیده بان سوریه چهارشنبه گذشته گزارش داد که جسد مرد جوانی با شلیک گلوله در شهر عفرین پیدا شد که آثار شکنجه روی بدنش وجود داشت. در بیست و سوم همین ماه در نتیجه درگیری شدید بین دو گروه شهرک نشین، فردی به نام «مصطفی البرش» اهل حومه دمشق و «عید الجاسم» اهل حومه دمشق کشته شدند.

به گزارش منابع کُردپرس، در ماه آوریل، تعداد درختان زیتون که توسط جناح های مخالف قطع شده اند به بیش از ۶۰۰ درخت رسیده است.

این‌ منابع خبر دادند، جناح سلطان مراد با همکاری یکی از کشورهای عرب منطقه در حال تلاش برای ساختن یک شهرک جدید در منطقه شاران در حومه عفرین در جاده اصلی بین روستاهای کفروم و علکاه است. تعداد خانه های این شهرک ۳۶۱ خانه به مساحت ۱۲۱ مترمربع برای هر خانه خواهد بود که در زمین های درختان جنگلی بریده شده ساخته می‌شوند.

کد خبر 31618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha