امکانات آزمایشگاهی باینگان مشابه ماهیدشت و دینور است

سرویس کرمانشاه _ دکتر پرویز اردلان گفت: وزارت بهداشت اعتباری برای ارتقای امکانات مراکز جامع سلامت سطح یک در شهرهایی مانند باینگان، ماهیدشت و دینور اختصاص نداده است و ارتقای امکانات این مراکز با کمک خیرین و یا شهرستان امکان پذیر است و دانشگاه علوم پزشکی هم از این کار حمایت می کند.

معاون اجرایی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در این گفتگو پیرامون پیگیری خبرنگار کردپرس درباره دلایل کمبود امکانات آزمایشگاهی در مرکز جامع سلامت شهر باینگان و مراجعه افراد برای آزمایش های تکمیلی به پاوه و کرمانشاه، گفت: بر اساس نظام شبکه و طرح توسعه شبکه وزارت بهداشت که به تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده، مراکز درمانی در سه سطح مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی، بیمارستان‌های جنرال یا عمومی و بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی تقسیم بندی شده اند.

وی با اشاره به اینکه همه مردم ممکن است به خدمات سطوح بالاتر نیاز نداشته باشند، در ادامه عنوان کرد: افراد با مراجعه به پزشک، نیازهای درمانی آن ها برطرف شود و دیگر نیازی هم به صرف هزینه بیشتر برای مراجعه به بیمارستان های تخصصی و فوق نداشته باشند.

دکتر پرویز اردلان پیرامون دلایل کمبود امکانات آزمایشگاهی در مرکز جامع سلامت باینگان گفت: بر اساس طرح توسعه شبکه و دستورالعمل برنامه بیمه روستایی که به صورت یکسان به تمامی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است، یک مجموعه اقلام آزمایشگاهی برای این مراکز تعریف شده و آنها موظف هستند یک مجموعه آزمایش های مشخص را برای مراجعین انجام دهند که شامل مواردی مانند آزمایش خون، آزمایش ادرار، آزمایش های مربوط به بارداری و دیگر آزمایش های تعریف شده برای مراکز سطح یک می شود.

وی یادآور شد: تمامی این آزمایش ها در سطح مراکز جامع سلامت شهر و روستا برای مراجعین انجام می شود و اگر نیازی به انجام آزمایش های تخصصی تر باشد، بیمار را به آزمایشگاه‌های تخصصی در سطوح بالاتر ارجاع می دهند.

معاون اجرایی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: آزمایشگاه مرکز جامع سلامت باینگان هم بر اساس ضوابط وزارت بهداشت تمامی آزمایش های مورد تعهد را به خوبی انجام می دهد و به تازگی هم بازدیدی از این مرکز داشتیم. در این میان ممکن است برخی آزمایش ها در سطح امکانات مرکز شهرستان و یا بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی مرکز استان باشد که مراجعین باید این خدمات را از این مراکز دریافت کنند.

وی تاکید کرد: خدماتی که در مرکز جامع سلامت شهر باینگان ارایه می شود دقیقا مشابه خدماتی است که در شهرهای ماهیدشت، گواور، حمیل و دینور به شهروندان ارایه می شود.

دکتر اردلان با اشاره به اینکه وزارت بهداشت اعتباری برای ارتقای امکانات سطح یک اختصاص نمی دهد در ادامه یادآور شد: اگر قرار است امکانات مرکز جامع سلامت شهرهایی مانند باینگان ارتقاء یابند اینکار باید با کمک خیرین انجام شود و دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه بسیار مشتاق است که این خدمات ارتقاء یابد.

وی افزود: مشابه اتفاقی که در «بانه وره» رخ داده و با کمک خیرین این شهر و دانشگاه علوم پزشکی یک دستگاه پیشرفته آزمایشگاهی برای مرکز جامع سلامت این شهر تهیه شده است.

کد خبر 31562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha