شروع مجدد عملیات ساخت و ساز در کوی پتوبافی مهاباد/ نهاد ناظر بیدار است؟!

سرویس آذربایجان غربی- علیرغم دستور رئیس راه و شهرسازی مهاباد مبنی بر دستور توقف عملیات اجرایی و صدور پروانه ساخت برای اراضی مورد مناقشه در‌کوی پتوبافی مهاباد، عملیات ساخت و ساز بدون توجه به اعتراضات اهالی این منطقه و دستور نهاد ناظر، دوباره شروع شده است.

به گزارش خبرنگار کردپرس، اول تیر ماه سال جاری، عملیات ساخت و ساز در 2 قطعه زمین در محله پتوبافی مهاباد که نوع کاربری آن، مورد مناقشه اهالی این محله و شهرداری مهاباد بود، با نامه رییس راه و شهرسازی مهاباد متوقف شد.

زمین هایی که به گفته اعضای هیات امنای محله پتوبافی یا همان کوی تارا در مهاباد، دارای کاربری فضای سبز است اما کامران فاتح، شهردار مهاباد می گوید؛ «کاربری این اراضی مسکونی است و اعتراض در خصوص ساخت و ساز در این دو قطعه زمین هم قابل قبول نیست».

در پی اعتراضات مردمی در کوی تارا، در نهایت اول تیر ماه رییس راه و شهرسازی مهاباد در نامه‌ای به شهرداری مهاباد در خصوص واگذاری و صدور پروانه ساخت برای دو قطعه زمین تحت پلاک های مشخص در این محله نوشت؛ «این دو قطعه زمین در طرح تفکیکی اولیه به عنوان فضای سبز سهم شهرداری بوده است. بنابراین از شهرداری مهاباد درخواست می شود مدارک و مستندات به همراه گزارش جامع از نحوه اقدام شهرداری را جهت بررسی در خصوص این دو پلاک زمین به اداره راه و شهرسازی ارسال کنند».

کریمی در پایان به شهردار مهاباد تاکید کرد: «به استناد مواد ۳۵ و ۳۶ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان تا بررسی موضوع نسبت به توقف عملیات اجرایی و صدور پروانه اقدام لازم را معمول فرمایید».

در همین راستا، شهردار مهاباد نیز در نامه‌ای به مسئول اجرائیات شهرداری دستور توقف عملیات ساخت و ساز تا تعیین تکلیف نهایی را در پلاکهای ثبتی مذکور صادر کرد.

اما این توقف عملیات چندی نپاید و دوباره ساخت و سازها آشکارا آغاز شد و پلیس ساختمان هم در این بین به دستور نهاد ناظر عالیه اهمیتی نداده و حتی در برابر تخلف و عملیات ساخت غیر مجاز با سطح اشغال صد در صد عرصه چشم پوشی کرده است.

خبرنگار کردپرس، جهت کسب اطلاعات بیشتر با رییس راه و شهرسازی مهاباد تماس گرفت اما تا لحظه تنظیم این متن، موفق به برقراری ارتباط با ایشان نشده است.

پیشتر نیز مصطفی احمدزاده عضو شورای شهر مهاباد در خصوص مناقشات کاربری این اراضی، گفته بود؛ دو قطعه زمین منطقه پتوبافی مهاباد، طی صورتجلسه ای به سال ۹۲ جهت ایجاد فضای سبز به شهرداری تحویل داده شده است و شهرداری با توسل به تغییر کاربری آنها از فضای سبز به مسکونی در طرح تفصیلی سال ۹۳، به جای درخواست اعاده کاربری سابق، زمین را در مقابل کارکرد پیمانکاران واگذار کرده است.

او تاکید کرد: واگذاری قطعات از نظر بنده نادرست بوده و می بایست کاربری سابق این دو قطعه اعاده و تبدیل به فضای سبز می شد.

در سال های اخیر شهرداری مهاباد به بهانه نبود اعتبار کافی جهت خرید زمین هایی که مشخص نیست چگونه و طی چه مراحلی مجوز ساخت و ساز دریافت کرده اند، به ساخت ساز زمین های با کاربری فضای سبز و یا عمومی تن می دهد. مورد اخیر نیز علیرغم دستور اکید اداره راه و شهرسازی مهاباد جهت توقف عملیات ساخت و ساز و صدور پروانه تا بررسی موضوع، دوباره آغاز به کار کرده است و کسی هم پاسخگو نیست!

این در حالی است که این موضوع با توجه به اعتراضات مردمی در کوی تارا بارها رسانه ایی شده است، اما تا کنون شهرداری و راه و شهرسازی مهاباد در خصوص علت شروع مجدد عملیات اطلاع رسانی نکرده اند.

کد خبر 315020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha