ترکیه ۷۹۲ هزار عرب و ترکمن را در عفرین ساکن‌ کرده است

سرویس سوریه-عضو کمیته مرکزی حزب دموکرات کُردستان سوریه(PDK.S)، گفت‌: ما بخشی از ائتلاف مخالفان سوری هستیم‌ که در نشست‌‌های بین‌المللی حضور داریم اما بخشی از اقدامات نظامی و رفتارهای غیرانسانی گروه‌های مسلح نیستیم و نیرویی در داخل آن‌ها نداریم.

عبدالرحمن آپو عضو کمیته مرکزی حزب دموکرات کُردستان سوریه(PDK.S) در گفت‌وگو با کُردپرس با اشاره به اوضاع عفرین، گفت: عفرین در اوضاع بسیار بدی قرارد دارد. ترور، شکنجه، زندان و اخاذی تبدیل به مسائل هر روزه این‌ منطقه شده است و شرایط هر روز وخیمتر می‌شود.

ترکیه سیاست تغییر بافت جمعیتی را به شدت اجرا کرده و ۷۹۲ هزار عرب و ترکمن را در این‌ منطقه جایگزین کرده است. هدف ترکیه قطعه قطعه کُردستان‌سوریه و دور کردن‌ کُردها از دریای سفید بود.

وی گفت: بیست و هفت گروه شبه نظامی در این‌ منطقه حضور دارند که تحت فرمان‌ائتلاف مخالفان سوری نیستند، بلکه این ائتلاف است که تحت کنترل این‌ گروه‌هاست.

وی افزود: ترکیه بدنبال تصرف عفرین و مناطق دیگر بود و وجود پ.ک.ک تنها بهانه‌ای برای مشروعیت این‌ تجاوز و اشغالگری بود.

این‌ عضو کمیته مرکزی حزب دموکرات کُردستان سوریه در پاسخ به این سوال که شورای میهنی کُرد نیز بخشی از ائتلاف مخالفان سوری است، پس چرا این شورا اجازه چنین‌ اتفاقاتی را می‌دهد، توصیح داد: ما بخشی از ائتلاف مخالفان هستیم‌ که در نشست‌‌های بین‌المللی حضور داریم اما بخشی از اقدامات نظامی و رفتارهای غیرانسانی گروه‌های مسلح نیستیم و نیرویی در داخل آن‌ها نداریم.

وی افزود: هیچ کُردی در داخل این‌ گروه‌های نظامی که اینک در عفرین حضو دارند، قرار ندارند. تعدادی زیادی از نیروهای ما در عفرین در زندان این گروه‌ها قرار دارند. دفاتر ما در عفرین برقرار است اما بصورت نامحسوس فعالیت می‌کنند.

وی گفت: کُردها در شرایط بسیاری بدی بسر می‌برند و تغییر جمعیتی آنقدر شدید است که شاید بتوان گفت، دیگر کُردی در عفرین‌ باقی نمانده است.

کد خبر 31391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha