اقدامات ترکیه زمینه ای برای بازگشت داعش است

سرویس سوریه- اداره خودمختار شمال و شرق سوریه در بیانیه‌ای تشدید حملات اخیر ترکیه در مناطق خود را محکوم کرد و آن را «سیستماتیک» توصیف کرد.

به گزارش کُردپرس، امروز اداره خودمختار شمال و شرق سوریه از نیروهای حاضر در تفاهم آتش بس با آنکارا خواست تا از تشدید حملات ترکیه علیه شمال سوریه جلوگیری کنند.

اداره خودمختار شمال و شرق سوریه در بیانیه‌ای تشدید حملات اخیر ترکیه در مناطق خود را محکوم کرد و آن را «سیستماتیک» توصیف کرد.

در این بیانیه خاطرنشان شد، سیاست ترکیه بر کل سوریه و منطقه تاثیر منفی می‌گذارد و ادامه این حملات از سوی ترکیه، زمینه مساعدی برای بازگشت داعش و همچنین تعمیق نقش مزدوران تحت حمایت ترکیه برای اجرای سیاست های اشغالگرانه و تجزیه سوریه می‌شود.

در این بیانیه اشاره شده است، ترکیه از شرایط بحرانی در سراسر جهان به ویژه پیامدهای بحران اوکراین برای اتخاذ سیاست های خصمانه خود علیه ساکنان مناطق مدیریت خودمختار استفاده می کند.

این بیانیه می افزاید، ترکیه از این طریق به دنبال توسعه طرح های توطئه آمیز بیشتری است و به طور مستقیم یا غیرمستقیم با حکومت سوریه از یک سو و از سوی دیگر با احزاب منطقه وارد همکاری شده است.

شایان ذکر است که ترکیه حدود دو هفته پیش همزمان با حملات هوایی، عملیات نظامی خود را در تمامی مناطق شمال شرق سوریه تشدید کرد که آخرین آن، هدف قرار دادن خودروی حامل رییس مشترک دفتر دفاع و دو نفر از همکاران بود.

کد خبر 31236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha