۱۷ درصد کودکان کردستانی واکسن کرونا دریافت کردند

سرویس کردستان - مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۳۳ هزار و ۵۲۹ نفر از جمعیت کودکان ۵ تا ۱۲ سال استان برابر با ۱۷.۱ درصد، نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گزارش کرد پرس، امید بنفشی با اشاره به اینکه تعداد کودکان ۵ تا ۱۲ سال که واکسن نوبت دوم را تزریق کرده‌اند، ۱۵ هزار و ۵۷۷ نفر برابر با ۷.۹ درصد جامعه هدف بوده است، گفت: تا این لحظه سه میلیون و ۱۷۹ هزار و ۵۸۶ دُز واکسن به استان تحویل شده است.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۱۹ نفر معادل ۸۵.۱ درصد جمعیت، نوبت اول واکسن را دریافت کرده‌اند، افزود: ۹۸۹ هزار و ۳۹۰ نفر از جمعیت بالای ۱۲ سال استان نیز دُز دوم این واکسن را دریافت کرده‌اند که ۷۵.۲ درصد جمعیت هدف را شامل می‌شود.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: ۳۸۴ هزار و ۲۶۴ نفر معادل ۳۲.۷درصد جمعیت هدف استان در قالب دُز بوستر (نوبت سوم) علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

بنفشی با بیان اینکه اکنون ۷۶ درصد مادران باردار نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، ادامه داد: ۵۴ درصد آنان نیز با دریافت نوبت دوم واکسن در مقابل این بیماری واکسینه شده‌اند.

وی از واکسینه شدن ۸۹.۳ درصد نوجوانان در قالب دُز اول واکسن خبر داد و یادآور شد: ۸۳.۱ درصد هم نوبت دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: وضعیت کرونا بر اساس آخرین رنگ‌بندی در شهرهای بانه، سقز، دیواندره و مریوان آبی و در بیجار، قروه، دهگلان، سنندج، کامیاران و سروآباد زرد است.

کد خبر 30939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha