اردوگاه الهول یک بمب ساعتی است

سرویس سوریه- جنین بلاسخارت، نماینده ویژه سازمان ملل متحد، درباره اردوگاه الهول هشدار داد و خواستار حل و فصل وضعیت اردوگاه الهول در شمال شرق سوریه شد و اعلام کرد: این اردوگاه، یک بمب ساعتی است.سرویس سوریه- جنین بلاسخارت، نماینده ویژه سازمان ملل متحد، درباره اردوگاه الهول هشدار داد و خواستار حل و فصل وضعیت اردوگاه الهول در شمال شرق سوریه شد و اعلام کرد: این اردوگاه، یک بمب ساعتی است.

به گزارش کُردپرس، بلاسخارت امروز در یک کنفرانسی خبری در بغداد پایتخت عراق، گفت: در اردوگاه الهول که تنها چند ساعت با مرز عراق فاصله دارد، نزدیک به ۳۰ هزار عراقی فراموش شده اند.

این مقام سازمان ملل افزود: در میان این تعداد کسانی هستند که به درجات مختلف با داعش همکاری داشته‌اند و کسانی نیز هستند که هیچگونه ارتباطی با این سازمان ندارند.

از شنبه گذشته همایشی با عنوان (اردوگاه الهول و تعهدات جامعه جهانی) در بغداد پایتخت عراق برگزار می‌شود.

این کنفرانس با حضور نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق، سفرای آمریکا و انگلیس، سفرای کشورهای اروپایی در بغداد، رئیس نمایندگی سازمان مهاجرت یونیسف در عراق و نماینده اتحادیه اروپا برگزار شد.

بلاسخارت نسبت به جدی بودن وضعیت در اردوگاه الهول هشدار داد و گفت: الهول یک بمب ساعتی است که اگر منفجر شود، نه تنها منطقه بلکه جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نماینده ویژه سازمان ملل از نقش قابل توجه دولت عراق در بازگرداندن شهروندانش از اردوگاه ها نسبت به سایر کشورها قدردانی کرد.

او گفت که از ماه مه سال گذشته، بغداد حدود ۴۵۰ خانواده و نزدیک به ۱۸۰۰ نفر را به این کشور بازگردانده است.

کد خبر 30593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha