90 درصد واحدهای تولیدی شهرک صنعتی پیرانشهر و سردشت غیر فعال هستند

سرویس آذربایجان غربی- نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: جای بسی تأسف است در منطقه ای که سرشار از فرصت های مناسب برای رونق تولید و افزایش اشتغالزایی است شاهد افزایش نرخ بیکاری در شهرستان های پیرانشهر و سردشت باشیم.

کمال حسین پور، نماینده مردم شهرستان های پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار کردپرس با اشاره به آمار بیکاری در شهرستان های پیرانشهر و سردشت گفت: متأسفانه بر اساس آخرین آمارهای موجود، شهرستان های پیرانشهر و سردشت در حوزه بیکاری در رتبه بسیار پائینی به نسبت سایر شهرستان های استان قرار دارند که این جایگاه اصلاً نمی تواند مورد تأئید باشد لذا با برنامه ریزهای دقیق در راستای کاهش بیکاری و افزایش اشتغالزایی اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره به این نکته که اکنون حدود 90 درصد واحدهای تولیدی شهرک های صنعتی پیرانشهر و سردشت غیر فعال هستند، اظهار داشت: راه اندازی مجدد واحدهای غیر فعال شهرک های صنعتی در دو شهرستان پیرانشهر و سردشت می تواند بهترین فرصت برای تولید اشتغال در این دو شهرستان باشد لذا با همکاری صاحبان واحدهای تولیدی و همچنین بررسی آخرین وضعیت آنها سعی خواهد شد تا راهکارهای مناسبی برای از سرگیری فعالیت مجدد آنها اتخاذ شود.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس یازدهم اضافه کرد: برخورداری از نعمت مرزی بودن در این منطقه هم می تواند بعنوان یک ظرفیت مهم در راستای کاهش نرخ بیکاری بشمار آید و با راه اندازی شرکت های تعاونی و تجاری در بین جوانان تحصیلکرده و همچنین اعطای امتیازات خاص به افراد جویای کار نقش مؤثری را در کاهش بیکاری ایفا کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه سخنان خود با اشاره به آمار بالای حضور نیروهای غیر بومی در سطح مدیریت و نهادهای اجرایی پیرانشهر و سردشت، بکار گیری نیروهای بومی را یکی دیگر از راههای افزایش اشتغالزایی در حوزه انتخابیه خود دانست و تصریح کرد: متأسفانه علی رغم وجود نیروهای متخصص و بومی در این دو شهرستان همواره شاهد بکار گیری نیروهای غیر بومی بوده ایم لذا از این به بعد تلاش خواهیم کرد تا با بکار گیری نیروهای بومی و متخصص در پست های مدیریتی و سایر نهادهای دولتی و خصوصی فرصتی فراهم سازیم تا جوانان بیکار و تحصیلکرده این دو شهرستان در ارائه خدمت به مردم سهمی بسزا داشته باشند.

حسین پور همچنین به ظرفیت بسیار بالای صنعت گردشگری و توریسم در پیرانشهر و سردشت اشاره و عنوان کرد: جای بسی تأسف است در منطقه ای که سرشار از فرصت های مناسب برای رونق تولید و افزایش اشتغالزایی است شاهد افزایش نرخ بیکاری باشیم.

وی سد های موجود در این منطقه را یک پتانسیل مهم برای اشتغالزایی دانست و گفت: توجه به ورزش های آبی در این منطقه و همچنین توجه به صنعت بوم گردی می تواند شاخص افزایش اشتغال را در این دو شهرستان بسیار بالا ببرد تا جائیکه با یک برنامه ریزی درست می توان در چند سال آتی شاهد ریشه کن شدن بیکاری در پیرانشهر و سردشت باشیم.

این نماینده مجلس در خاتمه بیان داشت: هر فردی که خواهان سرمایه گذاری در بخش های تولیدی، خدماتی، عمرانی، کشاورزی و... در منطقه باشد مورد حمایت صددرصدی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 304819

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha